boas gaat naar het kinderdagverblijf

A

Anoniem

Guest
ik werk er zelf,maar toch vind ik het spannend!!
per 1 september opent er op mijn werk een nieuwe groep,met een aantal flexibele opvangplaatsen.flexibel in de breedste zin van het woord,want ook het personeel die geen vaste uren afnemen mogen er gebruik van maken.
doordat er nog een aantal collega;s op vakantie gaan,er 2 met zwangerschapsverlof zijn en er 3 langdurig ziek zijn sta ik vanaf 4 september elke week 2 dagen ingeroosterd en dit zal ws voorlopig wel voortgezet worden na die tijd.tot nu toe ging boas altijd naar oma als ik ging werken(liever gezegt;ik ging werken als oma kon oppassen),maar ik vind t wel leuk om tijdelijk wat meer te werken nu de kans zich voordoet en ik nog niet weer zwanger ben.vandaar deze oplossing.de eerste 2 weken is het nu 1x oma,1x kdv en de 2e 2 weken 2 dagen kdv.ik ben heel benieuwd hoe het gaat.aan de ene kant is boas heel makkelijk.aan andere kant gaat hij snel huilen als er vreemde mensen naar hem kijken of als er harde geluiden zijn.en met slapen word hij al wakker als je door het sleutelgat gluurt,dus kan hij wel slapen met andere kindjes om zich heen vraag ik me af.ik ben best wel nerveus.hopelijk voor niks.toen hij voor t eerst naar oma ging maakte ik me ook grootse zorgen en het gaat fantastisch.oma en boas,2 handen op 1 buik.hopelijk is het straks op het kdv ook zo.vonden jullie het ook zo spannend en moeilijk?ik weet dat ik er niet teveel over na moet denken,maar het maalt wel steeds door mn hoofd:als ze hem maar niet laten huilen,als hij maar kan slapen,als hij maar niet overstuur raakt van een huilend of gillend kindje....als,als,als...alsof die dingen thuis nooit gebeuren en boas heeft het altijd overleeft.maar toch.....

ik moest laatst ook invallen op het kdv en had Goewan-Mats meegenomen omdat ik anders geen oppas had, het ging maar om 3 uurtje ivb met ingeplande vergadering, hij vond het geweldig, toen we na 3 uurtjes weer weggingen sliep hij al voordat ik bij de auto was, zzzoooo moe was hij, heerlijk,hihihi

Gaat vast goed komen. Het scheelt ook dat je het KDV dus heel   goed kent. Kan je je kindje nog met een geruster hart daar laten.

Ooooohhhh, spannend! Hij zit niet bij jou op de groep denk ik, of wel? Kun je iig in je pauzes even binnenlopen om te kijken... Leuk hoor, om ook weer wat vaster te gaan werken. En dan zo'n heel nieuw projectje! Hopelijk bevalt het jullie allebei goed!

Groetjes,

Eveline

Mij viel het het KDV gebeuren 300% mee!
Christian is ook geen moeilijke en lijkt het altijd prima naar zijn zin te hebben. De meiden (een stuk of 5-6 vaste) gaan prima met hem om, vertellen echt alles (zelfs details over poepbroeken die ik wel amusant vind, maar niet hoef te weten) en houde zich prima aan de afspraken die we hebben. Hij slaapt er redelijk tot goed, eet goed, speelt lekker en lacht veel.... En als we thuis komen dan merk ik niet veel aan hem, hoogstens is hij iets meer moe...
Het is mij ook erg meegevallen om hem daar achter te laten, ik had er eigenlijk helemaal geen moeite mee (ws omdat ik vertrouwen heb in het KDV) en ik denk op het werk nauwelijks aan hem
Maar misschien is het voor jou anders omdat je omringd wordt door andermans kinderen...

Heel veel succes! Komt wel goed...

Groetjes, Karin

Terug
Bovenaan