boas heeft een reuzeslaap gedaan!mist nu wel een fles.

wij kwamen gisteravond om 22 uur uit met de laatste fles.beetje vroeg,maar ik had geen zin om knikkebollend nog een uur op te blijven.dus om half 11 lagen we op bed.ik hoopte stiekem dat hij 4 uur zou halen,dan ging toch de wekker voor mijn man.maar niet te hard hopen en over me heen laten komen,anders valt het extra zwaar als hij bv toch om 2 uur al komt.maar toen de wekker ging sliep meneer nog als een os!ik was zelfs uitgerust van de,voor ons,lange nacht.dus ik met mn man een kopje thee gedronken en toen hij weg was terug naar bed.uiteindelijk kwam hij om half 6.o,wat was ik trots op mn ventje.daarna sliep hij weer door tot 10 uur.hij had nog wel langer willen slapen,maar ik heb m toch maar even wakker gemaakt voor een fles.nu komen we vanavond weer om 22 uur uit.ben benieuwd.
als hij zolang slaapt kom ik wel op een fles minder uit.die fles verdelen over de andere is ook geen optie want hij krijgt ze nu al niet leeg.bovendien,als hij wel wakker word en een fles wil krijgt hij veel te veel.hij komt nu elke 3 uur en drinkt ongeveer 120cc van de 150 die ik aanbied.hij zal het wel niet nodig hebben momenteel.hoe doen jullie het als jullie kindje snachts de fles voorbij slaapt?ik heb hem laatst een keer een halve fles gegeven snachts maar daar nam hij geen genoegen mee.
groetjes kari

ALs natas slaapt laat ik hem ook slapen hij grkrijgt 180 water met 6 schepjes nutrilon forte(hongerige baby's) als hij echt honger heeft laat natas dat wel merken.
ik zit op de 5 flessen per dag een enkele keer 6.
Ik voed natas ongeveer om 6.00 10.00 14.00 18.00 23.00 en dan de volgende ochtend weer om 6.00 .
hoe oud is jouw kindje dan en zou hij ongeveer moeten hebben?

gr sylvia

Hoi Kari,

Zolang Boas tevreden is, is er niets aan de hand, toch? Gewoon lekker laten hoor, volgens mij zeggen kindjes het echt wel als ze meer nodig hebben. Dus geniet van je nachtrust!

Groetjes,

Eveline

Hoi, hoi,
Wat fijn voor jullie dat hij bijna de nacht is doorgeslapen. Nu hopen dat hij het zo voort zet!! lekker he!
Bij Evi probeerde ik altijd om ongeveer 22.00 uit te komen met de laatste voeding. Ze kwam 's nachts zelf steeds een uurtje later. Toen ze op 6 keer 120ml zat ben ik langzaam gaan opbouwen naar 150 ml per fles. Vanaf 5 weken komt ze 's nachts niet meer. Ze kreeg toen nog maar 5 flessen. de flessen gingen goed leeg en toen gaan opbouwen naar 165ml. Daar zitten we nu, 5 keer 165ml. Ze is nu bijna 12 weken. En zo kunnen we dadelijk naar de 180ml.

groetjes Sonja

boas is nu 8 weken.en ik heb niet echt een idee hoeveel hij zou "mogen".daar kijk ik niet meer naar,want de schema's matchen echt niet met mijn zoon.
ik heb nog eens zitten tellen,maar als hij deze trend voortzet krijgt hij nog wel 6 flessen.want hij komt elke 3 uur en eerst kwam hij na de nachtfles rond 3/4 uur om een uur of 8 weer en dan 1 of 2 keer om de 4 uur en savonds iets eerder.nu is het al 2 dagen 6:00,10:00,13:00,16:00,19:00,22:00.ik denk dat hij nu overdag genoeg opbouwt om snachts door te kunnen.zo niet,heb ik wel een probleempje,dan zit ik met 7 flessen en ben ik bang dat hij nog minder gaat drinken>>nog eerder komt>>nog minder gaat drinken>>enz..en rekken is echt een ramp hier.dan komt ie daarna toch eigenwijs weeer eerder.pfff..ik heb me voorgenomen het niet zelf in de hand te willen hebben en boas in zijn eigen ritme te laten.dat gaat ook eigenlijk   hardstikke goed,maar toch zit ik onbewust te tellen,rekenen en vooruit te plannen.en onnodig want het gaat toch altijd anders.dat bleek vanacht maar weer.niks 2,3 of 4 uur.half 6!
en idd,hij is tevreden.laat maar gaan dus.

Hoi Kari,
lekker laten gaan hoor. Prima toch dat hij nu door heeft geslapen. Is hopelijk het begin van echt structureel doorslapen. Dronk hij vanochtend niet automatisch meer omdat hij 1 fles had overgeslagen? Meestal werkt dat wel zo namelijk. En dan raakt zijn maagje daar weer aan gewend zodat hij de andere voedingen ook langzaam meer op kan.
6 flessen is toch goed nu zou ik zeggen.
Groetjes Veerle

hoi veerle
ondanks de lange nacht dronk hij zn fles nog niet leeg.hij heeft zowiezo niet veel honger de laatste tijd.als hij 120/130 drinkt is t veel.maar hij komt nu wel elke 3 uur.6 flessen is ook prima.ik dacht alleen nu op 5 flessen uit te komen,maar dat is niet zo omdat ie dus elke 3 uur komt.ik vraag me alleen af hoe het nu verder zal gaan.zou hij straks als hij weer groter word automatisch meer op kunnen en het dan 4 uur volhouden en zo met 5 flessen af kunnen?ach,ik zie het wel verschijnen.op mn werk(kdv)drinken bijna alle baby's van 3/4 maanden nog elke 3 uur,dus dat kan nog wel even duren.boas is net 8 weken.
groetjes kari

Terug
Bovenaan