Bobbel op schedelnaad

Hoi allemaal,

Misschien een rare topic, maar ik maak me een beetje zorgen. Diederik heeft sinds kort (ik weet niet precies hoe lang, ik voel het nu sinds een week of 3) een soort dikke richel op zijn hoofd. Na wat google-werk ben ik erachter dat dit zijn schedelnaad is (voorhoofdsnaad die loopt van de fontanel naar het voorhoofd). Ik weet niet of dit kwaad kan en of meer kindjes dit hebben?

Ik kan op internet heeeeeel veel info vinden van baby's (pasgeboren) die bijv. een te snel dichtgroeiende fontanel of schedelnaden hebben, wat misvormingen aan het hoofd kan veroorzaken. De schedel moet het eerste jaar zo'n beetje open blijven om de hersenen groeiruimte te bieden.

Het gekke is alleen dat Diederik over het jaar is en nog steeds een aardige fontanel heeft. En volgens mij is het nu ook niet erg dat de boel wat dicht gaat groeien, alleen vind ik die verdikking (het voelt echt als een richel) zo gek. Wie weet hier meer van? Ik ga het sowieso ook even navragen op het CB uiteraard, maar ik vind dit ook altijd wel een prettig klankbord!

hey Blossom,

Ik snap dat je je zorgen maakt. Ik herken niet zoveel in je verhaal behalve dat volgens mij Floor ook nog niet een helemaal dichtgegroeide schedel heeft...

maar op cb kijken ze daar verder ook helemaal niet naar...

liefs,

T

ps laat je het even horen als je het op het cb hebt gevraagd?

bij Zoë is de fontanel ook nog niet helemaal dicht gegroeid maar, dat mocht ook tot anderhalf jaar duren.
ik zou er toch mee heen gaan.
vooral als jij je zorgen maakt beter een keer te vaak dan een keer te weinig.

Hier is de fontanel ook nog ni helemaal dicht.....

Had t nog na willen vragen bij cb maar door ziekte is dat nix geworden,word alles op geschroven.
Dus wachten op de volgende afspraak.

Ik wacht ook gewoon op de volgende afspraak en zal het dan melden, hij lijdt er zogezegd totaal niet onder en het lijkt me ook stug als er iets 'mis' is met zijn schedeltje, want dat heeft zich in het eerste jaar gewoon heel normaal ontwikkeld. Maar ik ben wel benieuwd naar wat het kan zijn, 8 dec ben ik aan de beurt dus dan vraag ik het na.

Bij de laatste keer CB (toen Julia bijna 15 mnd was, 2 weken geleden) gaf de arts aan dat de fontanel uiterlijk rond de 2e verjaardag dicht moet zijn....
Geen zorgen dus, volgens mij.

Terug
Bovenaan