Bobbeltje in de lies

Hai meiden,

Ik ben nu 21 weken zwanger van de eerste en ik heb een bobbeltje in de lies zitten..
Ik had al aan de HA gevraagd wat het zou kunnen zijn en hij had het over een opgezette klier, ook bij de 20 -weken echo hebben ze nog gekeken, maar konden ze niets bijzonders zien (geen cyste ofzo)...

Ik vind het zelf toch een beetje raar, want als ik erop druk dan is het wel  een gevoelige plek (ik had dit bobbeltje overigens ook al vóór de zwangerschap)

Herkent iemand dit of moet ik toch weer bij de gyn. navragen wat er aan de hand kan zijn, ik heb zelf zoiets van: Een klier kan toch niet zolang opgezet blijven...?

Groetjes, Es

Hoi Es,

Ik heb in het verleden heel erg veel last gehad van opgezette talgklieren in de liezen. Het is echt heel erg vervelend maar je kan er eigenlijk niets aan doen. Ik had er op een gegeven moment zoveel last van dat ze mij hebben geopereert aan beide liezen. Ze hebben de huid met klieren weggehaald. De klieren groeien wel weer aan maar op de een of andere manier is de irritatie wel verdwenen en heb ik er nog maar 1 of 2 keer per jaar last van.

Talgklieren heb je over je hele lichaam en door irritatie kunnen de porieen verstopt raken waardoor het talg niet weg kan. Soms kan dit leiden tot een hele grote bult totdat deze knapt maar meestal moet de irritatie verdwijnen en dan verdwijnt de bult ook weer.

Wat bij mij destijds goed hielp is om in bad te gaan zitten of een warm washadje tegen de bult aan doen. Dit verlicht de pijn. Draag verder onderbroeken met een katoenen rand en het liefst zonder zo'n harde elastieken kanten randje. Probeer zonder onderbroek te slapen. Dit is even wennen maar geeft zeker rust aan de huid.

ik hoop dat het snel weer over is en veel succes verder met je zwangerschap.

Groetjes Joyce 37w4

Hai Joyce,

Dank voor je reactie, maar ik heb het knobbeltje niet op de huid liggen (je kan er dus niets van zien) maar het zit een stukje dieper, je kan het alleen voelen als ik er met de vingers overheen ga en dan is het gevoelig...
Ik weet ook niet zo goed of ik me nou wel of geen zorgen moet maken, ik vraag het dinsdag nog wel een keertje aan de gyn. want de ene dag voel ik het beter dan de andere dag....

Raar hè?!

Groetjes, Esther

Hoi Es,

dit klinkt als een liesbreuk, mijn man had dit ook vorig jaar en is daar aan geopereerd.
Probeer dit eens: je mond open tegen je hand houden en dan blazen, zonder dat er lucht ontsnapt. Als je begrijpt wat ik bedoel. Als de bobbel dan groter wordt heb je een liesbreuk en moet je naar de ha voor verwijzing ziekenhuis. Maar het heeft geen spoed hoor, dus maak je eigen dan  niet teveel zorgen.

Liefs,

Hey meiden,

Bedankt voor jullie reacties, ik denk zelf ook niet dat het een liesbreuk is, want als ik blaas op mijn hand wordt het knobbeltje niet groter....
Het zou natuurlijk wel gewoon een opgezette klier kunnen zijn, maar het zit er al zo lang.....
Ik zal morgen nog eens aan de gyn. vragen en anders binnenkort de HA nog maar eens.....

xx Es

Hallo Es, ik had een tijd terug een bobbeltje in mijn oksel en dat vond ik een enge plek, je hoort van die rare dingen maar het bleek (na drie keer ha bezoek...) een opgezette lympheklier te zijn en dat kan dus wel een jaar duren voordat ie weg is. Raar hé? lympheklieren zitten natuurlijk ook in je lies dus wie weet heb jij dat ook? groetjes, Elle

Hoi Es,

Ik ben nu 38 weken zwanger en  heb een paar maanden geleden ook een (inwendige) bobbel in mijn lies gehad (was dus al zwanger).
Omdat ik dacht dat het wel zal meevallen, ben ik niet meteen naar de HA geweest.
De bobbel werd groter en zeer pijnlijk, vooral met het lopen.
Uiteindelijk ben ik naar de HA geweest en heb een antibiotica kuur gehad. Bleek een ontstoken klier te zijn (of haarzakje ivm scheren van de bikinilijn).

Hoe dan ook, als het pijnlijk is zal ik zeker de HA laten kijken.

Suc6 ermee.

Groeten, Pascalle
mama van Indra en 38 weken zwanger van nr. 2

Terug
Bovenaan