Boek over hormonen tijdens & na zwangerschap

Hoi! Ik ben op zoek naar een boek over je hormonen tijdens en na je zwangerschap. Zodat je tijdens je zwangerschap beter weet welke hormonen je kwaaltjes/gevoelens veroorzaken, wat "normaal" is, en wat je te wachten staat qua hormonale invloeden na de bevalling. Ik heb al even gezocht maar kan niet zo een boek vinden. Weten jullie of er een boek over hormonen/mentale gezondheid rondom de zwangerschap bestaat? Ben benieuwd!
 
Ik volg. Ik ben hier ook wel benieuwd naar. Ik merk dat ik na mijn bevalling er best wel last van heb namelijk. 
Wat ik wel kan vertellen is dat extra vitamine wel kunnen ondersteunen om je mentaal iets stabieler te voelen. Vitamine b12 en Vitamine C. Sinds ik dit slik voel ik mij iets stabieler!
 
Ik denk niet dat je egt een boek kunt vinden hierover. Iedere vrouw is anders. De ene is brok hormonen en de ander gaat fluitend doorheen.
Denk dat als je ergens erg last van heb je ff aan je vk moet vragen of het slim is bepaalde dingen te slikken.
 
Kijk eens naar ‘mama ontzwangert’. Het boek gaf mij net het houvast waar ik naar zocht. De bevestiging dat hetgeen er gebeurde eigenlijk heel normaal was.

En tegen de moodswings door hormonen na bevalling gebruik ik teunisbloemolie. Dat maakt mij iets beter voor rede vatbaar en dus een stuk gezelliger. Baat het niet dan schaad het niet?
 
Terug
Bovenaan