Boek over zwangerschap

Weet iemand een goed boek over zwangerschap.
Ik ben zwanger van de eerste en wil werkelijk alles weten, hihi.

Was trouwens vanmiddag stiekem samen met mijn man naar een kinderwagen gaan kijken.
Voelde geweldig. We hadden een leuk boxpakje voor onze kleine gekocht.  

Loop ik niet te hard van stapel, of zijn dit de enthousiaste moeder gevoelens die al een beetje opspelen.

Liefs,

Conny

Hey Conny

Ik weet wel een leuk boek, vind ik tenminste "Veilig zwanger" heet het geloof ik het is geschreven door Beatrijs Smulders. Ik heb het al bijna een jaar geleden gekocht via Marktplaats, ja ik ben meestal wat voorbarig haha! Ik heb het een paar weken geleden aan een zwangere vriendin uitgeleend, dus nu ik zwanger ben heb ik het zelf niet eens. Ik  had niet gedacht dat ik al na 5 maanden serieus ervoor gaan, zwanger zou zijn.  Maar ik ga het snel terug vragen, want ik merk dat ik alle informatie over zwanger zijn aan het verslinden ben.

Grappig dat jullie al wat gekocht hebben. Wij zijn gisteren wel in 2 babyzaken geweest, maar ik heb mij voorgenomen pas na de echo op 4 april iets te kopen. Nou ja dat zei mijn man en ik heb aangegeven te zullen proberen mij daar aan te houden.

Heeft het bij jullie lang geduurd? Echt spannend he zo'n eerste wonder?  Wij zijn allebei 29, hoe oud zijn jullie? Sorry als ik te nieuwsgierig ben. Maar ik wil het liefst tegen iedereen zeggen dat ik zwanger ben, maar ik ga proberen mijn mond te houden tot ik in ieder geval over de 10 weken ben, dus ik ben allang blij dat ik hier op het forum er wel over kan praten. Hele veel succes met alles, geniet ervan en tot mails!

Groetjes Gouk

hoi hoi,

Grappig want wij hebben de eerste echo op 3 april.
Ik ben 20 en mijn man is 27.
In september ben ik gestopt met de pil. Omdat we toen net getrouwd waren deden we eerst aan perodieke onthouding. Als het dan toch zou gebeuren zou het voor ons niets uitmaken. Nou is het 2 keer op een van mijn meest vruchtbaarste dagen gebeurd en het was raak.  
Ik ga volgende week meteen voor dat boek kijken, ik zit echt met zoveel vragen. Of dat ene gevoel erbij hoort, of dat het normaal is dat ik me zo voel. Ik ga me er soms zelf een beetje zorgen om maken. Niet goed natuurlijk. Toch dan weer die onzekerheid.
Maar spannend vinden we het zeker en we gaan er dan ook zeker van genieten.
Zoals we allemaal moeten doen.

Groetjes,

Conny

Hey meiden

Leuk om een keer mensen tegen te komen die ook van hun eerste kindje zwanger zijn en daar hun vragen over hebben.

Mijn naam is tineke ik ben 23 jaar en 6 weken zwanger op dit moment.
Ik heb tijdens mijn werk de tijd om het internet af te speuren naar informatie.
Maar een boek kopen lijkt mij ook wel wat. je ziet ook veel van die dagboeken dat lijkt  me ook wel interessant en eluk voor later.

Hebben jullie trouwens ook last van kwaaltjes. Ik heb 'sochtends alleen wat last van een miselijk gevoel in mijn buik maar dat trekt weg nadat ik gegeten heb gelukkig.

Groetjes tineke

Hoi Tineke

Gefeliciteerd! Spannend he? Ik heb weinig klachten, af en toe beetje misselijk, is net als bij jou weg na wat eten en jeukende borsten. Ben wel erg onzeker, merk dat ik elke keer mezelf probeer te beheersen als ik te blij wordt, want je weet maar nooit. Heb jij dat ook?

Wij hebben 28 maart de 1e afspraak bij de verloskundige en 4 april de termijn echo, ik tel de dagen af.

Geniet ervan!

Groetjes Gouk

goedemorgen,

Ik heb mijn eerste afspraak 10 april bij de vk en dan is ook gelijk de echo.
Ze doen bij de praktijk waar ik zit geen voortijdse intake afspraken waarschijnlijk omdat ze zo'n groot gebied hebben.
Ook ik ben inderdaad wel wat onzeker en ik zal dn ook blij zijn als ik in mijn 13de week zit.
Maandag krijg ik moeders voor moeders op beozek om te kijken of ik geschikt ben.
Hoop alleen dat ik met de pasen mijn mond kan houden. We hebben namelijk als familie traditie dat we op eerste paasdag met de hele familie zo'n 35 personen met z'n alle eitje gaan tikken en eten. Altijd erg gezellig maar mijn vriend wil het dan nog stil hoeden omdat ik dan 8 weken ben en het nog iets te vroeg vind.

groetjes tineke

Goedemorgen,

Mijn vriend (25) en ik (zondag 23) zijn nu 5 weken en 2 dagen zwanger. 12 maart hebben we positief getest wat wij nooit hadden durven dromen na 23 maanden.
We zijn gister bij de prenatal geweest. Maar hebben braaf niks gekocht.Maar ga denk ik wel een boek over zwangerschap kopen. En zo'n dagboek lijkt me ook erg leuk. Op het moment ben ik misselijk maar vooral heel erg moe. Ik slaap ook erg slecht de laatste dagen doordat ik als ik in bed lig menstruatie krampen heb.

Ik vind het echt leuk dat ik me nu heb kunnen aansluiten bij november moeders .
En ik hoop dat alles goed gaat.

Liefs Bontrie

Hoi hoi,

Inmiddels heb ik het boek "veilig zwanger" en "veilig bevallen" van beatrijs smulders en mariel croon. Echt een dikke aanrader voor aanstaande mama's die alles willen weten.

Groetjes,

Conny

Terug
Bovenaan