boek regelmaat en inbakenen!

Hoi iedereen,

Ik ben op 9 mei 2006 bevallen van mijn zoontje Xavio!
Nou heb ik een boek geleend van Ria Blom, Regelmaat en inbakenen.
Xavio is nu 2 weken oud en ik probeer volgens het boek regelmaat aan te brengen in het leventje van hem. Dus elke 3,5 uur voeden, daarna knuffelen, daarna box om te spelen en daarna wakker weg leggen om te slapen. We proberen het nu al 4 dagen en Xavio wordt steeds onrustiger. Zodra hij moe wordt en we leggen hem in bed is hij klaar wakker en begint hij te huilen. Dit houd hij wel 2 uur vol. Voordat we begonnen huilde hij bijna nooit.
Wat vinden jullie, beginnen we te vroeg hiermee. Moeten we wachten tot de kleine wat ouder is??? Dinsdag ga ik weer naar het consultatiebureau en dan vraag ik het daar ook ff na. (het boek heb ik daar geleend)

Ik hoop dat jullie tips hebben.

Gr Amber en Xavio

hallo,

gefeliciteerd met dit wondertje!!!!
regelmaat is natuurlijk altijd goed, en zoals jij het doet heb ik ook gedaan maar twee weken is wel erg jong en gewoon lekker op de arm van papa en mama in slaap vallen is ook nog wel lekker ......toch?
ik heb het boek niet gelezen merkte gewoon zelf dat ze na het eten ff wou knuffelen en later echt spelen en daarna maakt ze vermoeidheids bewegingen zoals in de oogjes wrijfen gapen en dan legde ik haar op bed neer.
maar de eerste maand lag mijn dochter altijd in mijn buurt gewoon omdat baby's het in het algemeen fijn vinden je ademhaling te horen en dat soort dingen zolang er maar niet teveel herrie is van t.v. of radio gewoon rust is wel het beste.
ik gaf borstvoeding en voede op verzoek dat ging vanzelf rond de drie en een half a vier uur en na een tijdje ongeveer drie weken kon ze s'nachts 6 uurtjes door slapen dus tussen 6 en twaalf. ik denk dat je vooral op signalen van je babytje moet letten en troost hem wel als ie huitl want hij heeft altijd bij je in de buik gezeten en nu is het heel vreemd voor hem om zo alleen te zijn..... dit is mijn mening hoor en mijn kraamverzorgster zei dit ook en daar heb ik wel veel aan gehad pin je niet teveel vast op het cb of dat boek je eigen gevoel zegt vaak wat je het beste kan doen!
succes verder met je kleintje!!
groetjes mama van kayleigh

oja wat ik nog zou zeggen in je buik werd ie ook altijd in slaap gewiegd he dus is dat misschien beetje moeilijk voor hem zoek een balans want het is echt een goed ritme maar ga wel ff aai over bolletje doen of knuffel hem ff als ie zo huilt want dat is erg zielig
groetjes en succes

Bedankt voor je reactie. Wat kan je ook onzeker zijn he!!! Iedereen weet het beter in mijn omgeving!
Ik denk dat ik ook nog ff wacht met het regelmaat aanbrengen tot de kleine eraan toe is.

Gr Amber en Xavio

quote: AmberL schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('26-05-2006 22:22:04'));

Hoi iedereen,

Ik ben op 9 mei 2006 bevallen van mijn zoontje Xavio!
Nou heb ik een boek geleend van Ria Blom, Regelmaat en inbakenen.
Xavio is nu 2 weken oud en ik probeer volgens het boek regelmaat aan te brengen in het leventje van hem. Dus elke 3,5 uur voeden, daarna knuffelen, daarna box om te spelen en daarna wakker weg leggen om te slapen. We proberen het nu al 4 dagen en Xavio wordt steeds onrustiger. Zodra hij moe wordt en we leggen hem in bed is hij klaar wakker en begint hij te huilen. Dit houd hij wel 2 uur vol. Voordat we begonnen huilde hij bijna nooit.
Wat vinden jullie, beginnen we te vroeg hiermee. Moeten we wachten tot de kleine wat ouder is??? Dinsdag ga ik weer naar het consultatiebureau en dan vraag ik het daar ook ff na. (het boek heb ik daar geleend)

Ik hoop dat jullie tips hebben.

Gr Amber en Xavio

Hoi Amber!

Gefeliciteerd met je zoontje!!! Geniet ervan!
Ik heb zelf een zoontje van 18 maanden. Toen hij net geboren was ben ik ook niet heel strak met een schema begonnen, maar het geleidelijk aan ingevoerd. Dat ging goed en hebben daar echt heel veel aan gehad! Dat boek is echt heel goed! Althans, wij hebben er veel aan gehad. Nick werd op een gegeven moment overdag steeds onrustiger, wij zijn toen begonnen met inbakeren en ook dat heeft heel goed geholpen.

Succes!!! En geniet van je zoontje!
Groetjes Betty

Terug
Bovenaan