boeken over zwangerschap

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Ik heb gisteren een test gedaan en die was positief    .
Nu wil ik graag een boek kopen dat alles met zwangerschap te maken heeft.

Weten jullie wat een mooi en informatief boek is om aan te schaffen?

Groetjes Bloempje

Hoi Bloempje,

Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Ik heb destijds een boek gekocht en dat heet de 'zwangerschapsbijbel'. Ik weet zo even niet de auteur maar het is echt een prachtig boek en werkelijk alles staat erin.
Van uitleg over wat er elke week met je kindje gebeurd tot zwangerschapsoefeningen, voedingsadviezen, de weg naar de bevalling tot kinderziektes.
Ik vind het een geweldig boek. Het is wel wat prijzig maar aan dat boek heb je alles dus je hoeft dan verder niets meer te kopen.

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

Hoi Bloempje,

voor mijn eerste zwangerschap heb ik het boek Baby vruchtbaarheid, zwangerschap & geboorte van Dr Miriam Stoppard met ISBN 90-215-3902-0. Ik vind het een geweldig boek ben er nu ookal weer in aan het neuzen, omdat we graag een tweede kleine willen.
Er staat echt van alles in voorbereiding, jij en je groeiende kind, voorbereiding op het vaderschap, de bevalling van je keuze, een fitte bevalling en nog veel meer.
Het blijft moeilijk een mooi/goed boek te vinden zeker via internet, als je er niet even in kunt bladeren. Bol.com is bij mij toch wel favoriet. Maar om een boek echt in te zien ga ik liever naar een boekhandel of de boekenbeurs.

Liefs,

Hoi bloempje!

Heel erg gefeliciteerd met jullie zwangerschap. Kan me voorstellen dat je graag een mooi boek wil hebben. De eerste tijd ben je toch op zoek naar zo veel mogelijk informatie. Ik heb zelf ook alle boeken, tijdschriften en folders verslonden de eerste tijd.
Ik heb zelf het boek dat je bij Moeders voor Moeders kreeg. Verder heb ik boeken van vriendinnen geleend. En een proefabbonement op de Ouders van Nu. Ook als je je inschrijft voor een aantal cadeaudozen krijg je er tijdschriften bij.
Zou je wel aanraden niet te veel te kopen. De eerste maanden lees je heel veel, maar daarna dan weet je het zo'n beetje wel. Dan voel je ook wat er in je gebeurd. Ik pak er nu eigenlijk nooit meer een boek bij.
Trouwens een tip voor (een cadeautje voor) de papa: 'Help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt' van Kluun. Mijn vriend en ik vonden het een hilarisch boek. En het helpt je soms wel om de dingen te relativeren en met je beide benen op de grond te blijven.

Geniet van de zwangerschap!
Groetjes, Irene (35 weken)

Hoi,

Ik vind 'Veilig zwanger' een heel goed en informatief boek met heel veel praktische tips. Het beste en meest complete en meest praktisch bruikbare  wat ik tot nu toe heb gezien, wanneer je informatie zoekt over wat er allemaal met jou gebeurd, welke kwaaltjes je kunt krijgen en tipts hiertegen. En ook heel veel over je veranderende gevoelsleven.
Ook 'Zwanger, Het nieuwe handboek over zwangerschap en bevalling' geeft veel informatie. Hierin staan ook veel mooie foto's en een week tot week overzicht van de ontwikkeling van de baby.

Verder heb ik 'voor de geboorte' gekocht, van National geographic. Hierin staan niet zozeer praktische tips ed, maar wel heel mooie foto's van de ontwikkeling van de baby. Hiervan heb ik ook de DVD gekregen. Prachtige informatieve film over wat er in je baarmoeder gebeurd. Ik heb echt zitten janken.

Heel leuk en herkenbaar om te lezen zijn de boeken van Daphne Deckers ('de geboorte van een moeder' en 'de geboorte van een gezin')

En een van de meest hilarische, maar toch stiekum ook wel informatief is 'Help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt' van Kluun. Leuk om je partner cadeau te doen.

Groeten van een boekenfreak.

Hoi Bloempje,
Ik ben inmiddels bijna aan het eind van mijn zwangerschap (41 + 2) en vond vooral aan het begin het boek veilig zwanger (van Beatrijs smulders) erg handig. Er staan veel praktische zaken in, heb het vooral als naslagwerk gebruikt. Later heb ik ook veilig bevallen (zelfde schrijfster) gelezen. Handige aanvulling. Nu moet ik wel zeggen dat ik beide boeken kon lenen. Verder heb ik ook het boek " voor de geboorte" (van national geografic, hierboven al genoemd), mooie foto's! Heel leuk om iedere paar weken te lezen en te kijken hoever je kindje zich al weer heeft ontwikkeld.
Nu aan het eind van de zwangerschap vind ik het erg leuk om boeken te lezen over de vaardigheden van pasgeboren baby's, zoals " je wonderbaarlijke baby" (wat je baby allemaal kan in de eerste uren na de bevalling, je staat er nog versteld van!)
Verder inderdaad veel tijdschriften verslonden! (je krijgt er bij de diverse kado-dozen vaak een aantal).
Hopelijk heb je hier iets aan.
Groetjes!

Terug
Bovenaan