Boeken/tijdschriften

Dag iedereen,
Mijn bijnaam is Manky en sinds kort ook op dit forum te vinden.

Ik ben nu(als het goed is) 9,5 weken zwanger. Gisteren wel wat oud bruin bloed verloren, maar volgens mij niets om zorgen over te maken(heb eerder een miskraam gehad) aanstaande dinsdag heb ik mijn eerste afspraak bij de verloskundige.

Nu wil ik, om mijzelf zo goed mogelijk voor te bereiden ook graag dingen lezen over mijn zwangerschap, de bevalling en opvoeding. Welke boeken/tijdschriften raden jullie mij aan? Ik heb het boek van 'Moeders voor Moeders', het boek 'mijn eerste zwangerschap'van ouders van nu en 'oei ik groei'. Ik wil ook niet teveel lezen, of hebben jullie daar ook last van?

groetjes!
 
Hallo Manky,

Die boeken die je noemt lijken mij heel goed om te lezen. Zelf ben ik zwanger van de 2e en nu ook weer lees ik graag in het boek van Moeders voor moeders.

Ik kan je echter aanraden om het boek Oei ik groei niet al te letterlijk te nemen, want bij mijn 1e kindje klopte er weinig tot niks van. Mijn kind is toch echt niet dom, maar dat wat ze moest kunnen op de leeftijden die in dat boek staan omschreven, nou, werkelijk je lacht je suf.

Een fijne zwangerschap en groetjes,
Thea
 
Ook ik vind het boek veilig zwanger heel informatief en prettig om te lezen.
Ook vond ik het boek van Daphne Deckers leuk, maar dat is meer voor de ontspanning dan voor praktische informatie..
 
Voor als je eenmaal moeder bent: En als we nu weer eens gewoon gaan opvoeden, van Kitty feddema. Ze gaat ervan uit dat opvoeden al in de wieg begint en geeft op heldere wijze oplossingen voor normale probleempjes als eet en slaaptips.
 
Ik surf veel op het internet, dit soort forums e.d. Ook site's van bijv. moeders voor moeders of 9maand.nl geven veel info. Verder; typ bij google maar eens zwanger of opvoeden in en kijk eens hoeveel links er tevoorschijn komen. Ik zit nu in mijn 20ste ZW-week en heb al heel veel van het internet gehaald. Ik heb één boek, "zwanger" heet het en daar staat ook heel veel in, maar dat is ook allemaal op het internet te vinden. Verder verouderen boeken heel erg snel omdat er veel studies naar zwangerschappen gedaan worden en opvattingen over zwanger zijn en opvoeden veranderen ook met de dag. Het is natuurlijk wel zo dat alles wat je leest je wijzer maakt. Succes met het vinden van voorlichtingsmateriaal wat bij jou past en een plezierige zwangerschap toegewenst!
 
Hoi, ik hou het bij 1 boek: 1000 vragen over 9 maanden. Daarin staat allemaal superpraktische informatie.
Heb besloten om het ook alleen bij dit boek te houden, want als ik zie hoeveel verschillende boeken er bestaan wordt ik er een beetje moedeloos van. En ik heb het idee dat ik me dan eerder bang laat maken ofzo...

groetjes, Maria2
 
Terug
Bovenaan