boeken

Hallo mama's, op dit moment zit ik 3 weken voor mijn uitgerekende datum en wil wat advies van ervaren moeders. Ik ben namelijk aan het kijken naar bruikbare en leuke boeken als mijn baby er straks is. Over ontwikkeling, voeding dat soort dingen. Nu hoor je veel over 'oei, ik groei' maar niet alleen maar positief. Welke boeken zouden jullie aanraden??
Alvast dank!
Donna (37 weken zwanger)
 
Hallo Donna, mijn dochter is nu 9,5 maanden oud. Ik heb heel veel gehad aan het boek "het eerste jaar met je baby" van maand tot maand van kinderen geschreven door Colette Lacoste. Ik kijk hier nog steeds regelmatig in en kan er een hele hoop nuttige dingen uit halen. ISBN 90.4390.254.3. Misschien heb je wat aan deze informatie. Heel veel succes met de bevalling.
 
Ik heb het boek Oei ik groei gekregen erg leuk en heel duidelijk in zijn beschrijvingen! Er worden alle stapjes die een kind meemaakt per leeftijd beschreven, en wat je ermee kan doen enz.. ook kun je afvinken hoever jouw kindje is.

Ik vind het een aanrader

Succes voor straks
 
Bij oei ik groei zul je best wat herkennen van je kind, maar hou wel in gedachten dat de groep kinderen die ze onderzocht hebben erg klein is. Het is dus niet echt representatief. Daarnaast staat er in de "winkel" wel erg veel vaardigheden tegelijk beschreven. Als je informatie zoekt over verzorging e.d. heb je niet veel aan oei ik groei, dit gaat meer over de mentale en motorische ontwikkeling. Ik heb mijn informatie over verzorging e.d. vooral van dit soort forums vandaan gehaald in plaats van een boek. Je krijgt dan ook veel meer verschillende tips en meningen, erg nuttig.
 
Terug
Bovenaan