boeken?

Hoi,
ik ben benieuwd wie er boeken heeft gelezen/gekocht over de bevalling en zwangerschap en of je er enthousiast over bent. bv het boek "duik in je weeen"? of iets anders?

Hi,

Ik heb "Duik in je weeen" gelezen en dat vond ik zo'n stom boek dat ik er niet meer over hoefde te denken om nog boeken te lezen over bevallen. Jemig... als dat de standaard is...

Wel heb ik bij de eerste het boek: de geboorte van een gezin gelezen en overweeg ik nu het boek: Krijg nou tieten van Claudia de Breij te lezen. Dat zijn gewoon boeken van "normale" vrouwen, zonder allemaal te vertellen hoe het zou moeten zijn.

Ook heb ik bij de vorige zwangerschap boeken gelezen over hoe de zwangerschap verloopt. Het liefst boeken met mooie foto's van embryo's en foetussen. Ik ben wel een echte boekengek.

Verder heb ik het 9-maanden dagboek nu ook weer aangeschaft. Daar staat per week in wat je kan verwachten en kun je zelf aantekeningen maken. Dat vond ik de vorige keer ook erg leuk.

Groetjes Tamara.

Hoi,

ik heb in het begin het boek van moeders voor moeders gelezen. Zeer leuk en leerzaam. Veel dingen die daarin stonden heb ik later op cursussen en zo ook weer gehoord. Ook heb ik een boekje gehad over borstvoeding dat zeer goed was. Borstvoeding geven doe je zo, heten dat geloof ik. Was maar een klein dun boekje maar toch.

Een vriendin van de zwangerschapsgym had mij de boeken geleent van "veilig zwanger" en "veilig bevallen". ik ben er niet ver mee gekomen maar zij had er veel goede verhalen over.

Ik zou als ik jou was niets kopen. Boeken over bevallen heb je volgens mij helemaal niets aan (en ik ben ondertussen bevallen en echt, het beleven is echt heel anders dan in alle boeken beschreven staat). Kan je beter een cursus doen, doe je misschien ook nog wat leuke contacten mee op. Boeken over de zwangerschap heb ik wel gelezen, maar ik vond er eigenlijk geen een echt goed. Misschien kan je van vriendinnen eens een boek lenen. Ik vond zelf het boek van Kluun: 'help ik heb mijn vrouw zwenger gemaakt' echt hilarisch en het hielp mij en mijn vriend om de boel goed te relativeren.

Groetjes, Irene

Ik heb geen informatieve boeken gelezen maar wel chicklits (mom-lits) zoals;
- Dagboek van een maffe moeder in spe
- Shopaholic en Baby
- Buikgevoel

Veel leuker en sommige stukken zijn zoooo herkenbaar. Uiteindelijk heb je toch weinig aan die informatieve boeken (vind ik). Iedere zwangerschap/bevalling is toch anders....

Ik vind 'Duik in je weeën' juist wel goed. Fijn dat je plaatjes ziet en op het moment supreme daardoor weer snel weet wat je moet/kunt doen.

Ook 'Veilig bevallen' van Beatrijs Smulders vond ik een fijn boek. Dik, maar je hoeft niet álles te lezen.

Het Handboek Borstvoeding is ook handig, om alvast te lezen, maar zeker ook als naslagwerk als je eenmaal bevallen bent.

En 'De Magische negen maanden' van Deepak Chopra vond ik prettig.

Gewoon leuk leesvoer voor het begin vond ik 'Bevrucht!' van Eckler. Grappig.

'De geboorte van een moeder' van Daphne Deckers is ook aardig.

Leuk ook vond ik 'Oortjes onder water' (van vd Rijk en Plooij), inclusief cd.

Daarnaast ook nog 'Wat een ongeboren baby in de moederbuik ervaart' gelezen, meer theorie/achtergrond is dat.

Maar ik besef ook dat niet iedereen zo graag leest als ik. Met tijdschriften kom je ook een heel eind...

Groetjes,
Denise

Mijn blog (misschien leuk):

http://www.vrouwonline.nl/_Interactive/Weblog/Webloggers/Denise/

Terug
Bovenaan