boeren en hoeveel melk afkolven

heb twee vragen. antonio heeft moeite met boeren maar ze zitten hem echt dwars hoe doe jullie dat, tips?

wie weet hoeveel ik precies moet afkolven kan me herinneren dat er 1 of ander formule voor is maar weet niet meer welke?

Ethan heeft er soms ook behoorlijk last van .. bij ethan helpt stevig wrijven over de rug meer dan kloppen.. en verschillende houdingen voor het boeren helpt ook wel eens...

ik kolf ieder borst 10min soms iets lang soms iets korter ligt er aan wanneer de borst "leeg" is..

Volgens mij is de forumule per dag 150ml per kilo lichaamsgewicht. dus bij 5 kilo750 ml en dan delen door bijv. 8 voedingen. Ik kolf altijd tot de melk niet meer stroomt, maar heb een electrische kolf, dus dat is vaak vrij snel gelukkig en heb dan ook een flinke opbrengst.

Florian boert ook moeilijk.. altijd als ik m weer neerleg is duidelijk dat hem wat dwars zit, maar duurt een tijd voor de lucht eruit komt..(van onder of van boven ;-))

Jorn heeft soms ook last van dat boertjes dwars zitten. ik loop altijd wat schommelend met hem rond en dan ineens burp...... * niet echt goede tips voor je... ben zelf ook nog van alles aan het proberen. idd wrijfen over de rug werkt soms beter dan kloppen........

wat betreft bv.... ik geen flesvoeding, daar kan ik je niet bij helpen.

Ik kolfde gewoon voor iedere voeding 10min of idd tot de melk niet meer stroomt.

De regel die ik in het ziekenhuis meekreeg en later ook van de kraamhulp is dat er per dag 10ml bijkomt tot je op de 120ml zit dan is het aan het cb om te zeggen of je meer mag geven...Dat laatste vind ik een beetje koffiedik kijken, want als je kleine na die 120ml nog honger heeft zou ik best nog een beetje meer te geven...Maar dat is denk ik ieder voor zich.

Afgekolfde melk kun je in de koelkast 3 dagen bewaren of je kunt het invriezen en dan is het geloof ik zelfs een halfjaar te bewaren (hier hebben ze ook speciale diepvrieszakjes voor). Buiten de koelkast is het tussen de 3 en 6 uur te bewaren.

Suc6 met het kolven.

Hoi,

Wat betreft het boeren mijn zoontje heeft daar ok zo'n moeite mee en ik ben zoms ruim een uur bezig om zijn boer te krijgen. Ik heb ook verschillende houdingen geprobeerd kloppen in plaats van stevig wrijven maar niets hielp en hij had ook duidelijk last ervan.

Ik geef hem nu INFACOL is gewoon te krijgen bij de drogist of apotheek. Dit helpt bij vastzittende boeren wind en krampjes. Ook kun je CINABABY proberen dit is van VSM en is dus homeopatisch.

Veel succes ermee en ik hoop dat het strakjes beter gaat.

bij de borstvoeding hoefde pascal niet te boeren. maar nu bij de flesvoeding wel. het duurt soms wat langer, maar meestal is over je schouder "hangen" en tussen de schouderbladen kloppen voldoende.

smooty

Terug
Bovenaan