boeren en spugen

Hoi

Hoe gaat het met iedereen?

Heb een vraagje hoe gaat het bij jullie met boeren en met spugen.
Lieke boert regelmatig niet na de fles. Soms valt ze even in slaap, soms huilt ze na de fles, soms geeft ze terug. Maar als ze slaapt wordt ze regelmatig wakker en dan moet ze nog boeren, soms wel een uur tot anderhalf uur na de fles. Dit ook met spugen. Bijna altijd spuugt ze tijdens haar slaap. Dit dus ook veel later na de fles. Ook een uur tot twee uur. Soms een klein beetje en soms veel. Ze geeft ook niet altijd wat terug na de fles.

Moest vandaag wel lachen. Ze lag tegen mij aan om te boeren. Ze moest dus tegelijk terug geven en niezen. Ik kreeg dus een spetterlaag in mijn gezicht. Het was een komisch gezicht.

Ze krijgt trouwens 6 flessen van 130. Ze komt om ongeveer drie uur soms wat eerder en soms wat later. Ze krijgt friso normaal met een beetje friso comfort erdoor.  

Oh ja, ze is nu zeven weken

Ben benieuwd hoe het bij jullie gaat?

Groetjes Jannie en Lieke
 
Hoi Jannie,

Ik had al gereageerd op je verhaal en het was ook al geplaatst en een paar minuten later was het weg. Maar goed! Mijn dochter van 7 weken had ook het probleem van boeren en spugen. Uit je verhaal blijkt dat het niet om overgeven gaat, want dan kan het ook zijn dat  je teveel melk geeft of je baby een allergie heeft, maar het gaat om teruggeven van melk. Op de helft van de fles laat ik  Alaya een boer laten en aan het einde van de fles ook wer. Eerst deed ik haar een beetje schudden, met haar lopen, wrijven op de rug, kloppen op de rug en soms kwam het, maar vaak ook niet. Wat ik nu doe, is haar tegen me aanhouden (gewoon rustig/stil) en wacht even en dan komt het bij mijn  dochtertje  altijd. Toen ze geen boeren liet, werd ze tijdens haar slaap bijna altijd gillend wakker, omdat de boer haar dwars zat en daarna gaf ze melk terug en dit een paar keer tijdens haar slaap. Het is dus belangrijk om haar slaap niet te verstoren en dat ze  melk teruggeeft, dat je haar laat boeren. Bovendien is dit ook om krampen te voorkomen.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
 
Groetjes
Dees  
 
Hoi,

Krijs ze ook aan het eind van de fles? of slaapt ze dan? Want dan kan je er gebruik van maken om haar even bij je te houden totdat ze een boer laat.

Groetjes
Dees
 
Terug
Bovenaan