boerin en zwanger

hallo, wie is er hier ook boerin en zwanger? Ik word een beetje moe van alle adviezen over risico's met besmettingen van vee. Werk mijn hele leven er al mee en heb alle rottigheidjes wel al gehad. Snap ook wel dat er van alles besmet kan worden maar volgens mij zijn diverse snotneuzen van kleine kinderen en smerige vaatdoekjes net zo erg... Wie heeft er wat mee gedaan en vooral wie niet???
 
Hallo,
Ik ben geen boerin maar mijn zwager heeft wel en boerderij. Dus kom er soms wel mee in aanraking.
Ik werk in de kinderopvang en heb dus wel met al die andere kwaaltjes te maken.
Ook heb ik 3 katten en kan dus ook in aanraking komen met toxoplasmose.

Ik heb me laten testen op alle kinderziektes en toxoplasmose via een bloedtest.
Ik bleek overal imuum voor.
Dus ik moet zeggen dat ik eigenlijk nergens rekening mee houdt en dat ik me dus niet snel druk maak als een van de kinderen op mijn werk ziek is/wordt.
Wel laat ik uit voorzorg mijn man de kattenbakken nog verschonen, maar als je hygienisch werkt en goed je handen beschermt en wast is er niet zoveel aan de hand.
Ik heb ook nog 2 konijnen buiten en die verschoon ik wel zelf. Je moet gewoon hygienisch zijn.
Maar mag aannemen als je met dieren werkt dat je dat zo ie zo al bent.

Succes met de boerderij en je zwangerschap!
En ik zou me voor de zekerheid laten testen en niet al te druk maken.

Groetjes MMdJ
 
Hoi,
Nee geen boerin hier, maar wat je maar tegen die mensen moet zeggen is dat kinderen van boerengezinnen gezonder zijn als die in de stad..
Wij wonen tussen de boeren en ik ben zelf vroeger half op de boerderij opgegroeid, is een harstikke gezond leven!
Kinderen die te steriel opgroeien hebben juist veel meer kans op allerlei kwaaltjes.
De moeder van een vriendinnetje wat achter ons woont is boerin en die heeft ook gewoon alles gedaan wat ze normaal doet, 3dagen na de bevalling van de 3e stond die alweer in de koeienstal,,haha
Geniet van je zwangerschap hoor en laat je aub niet gek maken!!
Liefs MJ
 
Hoi,
wel boerin maar niet meer zwanger. vorig jaar deze tijd nog wel en dus ook te maken met alle (on)zin over enge ziekte's. voornaamste was MRSA, maar was daar gelukkig negatief voor. de poppenkast die je krijgt als je positief bent en toch naar ziekenhuis moet, beetje onzinnig.
ik heb nog behoorlijk lang meegeholpen in bedrijf toen ik zwanger was en nu de kleine er is help ik ook nog wel s. idd goed handen wassen en evt schone kleren.
neefje en nichtje (5 en 7) lopen ook al aantal jaren rond te scharrelen in de stal en krijgen ook geen zgn enge ziektes. en ziektes kunnen ze ook oplopen in de supermarkt, KDV enz...
mn zoon vind ik nu nog te jong om echt de stal in te gaan (hoewel hij dieren fantastisch vind). als hij eenmaal kan lopen gaat hij vast wel mee. tot die tijd gaat hij alleen naar de paardjes in de wandelwagen. gewoon je nuchtere boerenverstand volgen en niet teveel aantrekken van al die goedbedoelde adviezen, dan komt alles goed ;-)
groetjes
 
geen boerin, wel zwanger.Maar begrijp jouw afkeer van alle adviezen wel. Heb het zelf ook.Dit mag je niet eten, dat mag je niet doen. Hoorde laatst weer zon baker praatje dat je niet op je rug mag slapen als je zwanger bent. denk dat je een beetje het kaf van het koren moet scheiden om het maar zo te zeggen.
Succes met je boerenleven en zwangerschap!
 
Hallo zwangere boerin,

het lijkt me wel ontzettend zwaar. Ik bedoel het boerenleven is al best zwaar, maar dan ook nog is een kleintje dragen. Volgens mij heb jij bergen energie. Of doet je man de koeien en jij het huishouden in ieder geval respect! Over de besmettingen die je kunt oplopen op een boederij in je zwangerschap heb ik geen verstand. Maar je zal vast niet de eerste zwangere boerin zijn die (gaan we vanuit) straks een gezond kindje op de werekd zet!

Groetjes Sanne
 
Nou, Sanne, wat je leukt vind is niet snel (te) zwaar, dat geldt voor alles. Ik heb een baan van 4 dagen en zelf 100 lamschapen. Aan de koeien doe ik niet zoveel, behalve vee uitsorteren als dat nodig is. Dat huishouden moet er een beetje bij...
Ik zou knettergek worden als iemand me straks zegt dat ik geen lammeren mag verlossen. Ze moeten er straks bij mij maar 1 uitvissen, bij die schapen haal ik er bij elkaar zo'n 250... Vermoeiend maar heerlijk!
 
Terug
Bovenaan