boerin en zwanger

hallo, wie is er hier ook boerin en zwanger? Ik word een beetje moe van alle adviezen over risico's met besmettingen van vee. Werk mijn hele leven er al mee en heb alle rottigheidjes wel al gehad. Snap ook wel dat er van alles besmet kan worden maar volgens mij zijn diverse snotneuzen van kleine kinderen en smerige vaatdoekjes net zo erg... Wie heeft er wat mee gedaan en vooral wie niet???
 
Hallo,
Ik ben geen boerin maar mijn zwager heeft wel en boerderij. Dus kom er soms wel mee in aanraking.
Ik werk in de kinderopvang en heb dus wel met al die andere kwaaltjes te maken.
Ook heb ik 3 katten en kan dus ook in aanraking komen met toxoplasmose.

Ik heb me laten testen op alle kinderziektes en toxoplasmose via een bloedtest.
Ik bleek overal imuum voor.
Dus ik moet zeggen dat ik eigenlijk nergens rekening mee houdt en dat ik me dus niet snel druk maak als een van de kinderen op mijn werk ziek is/wordt.
Wel laat ik uit voorzorg mijn man de kattenbakken nog verschonen, maar als je hygienisch werkt en goed je handen beschermt en wast is er niet zoveel aan de hand.
Ik heb ook nog 2 konijnen buiten en die verschoon ik wel zelf. Je moet gewoon hygienisch zijn.
Maar mag aannemen als je met dieren werkt dat je dat zo ie zo al bent.

Succes met de boerderij en je zwangerschap!
En ik zou me voor de zekerheid laten testen en niet al te druk maken.

Groetjes MMdJ
 
Hoi,
Nee geen boerin hier, maar wat je maar tegen die mensen moet zeggen is dat kinderen van boerengezinnen gezonder zijn als die in de stad..
Wij wonen tussen de boeren en ik ben zelf vroeger half op de boerderij opgegroeid, is een harstikke gezond leven!
Kinderen die te steriel opgroeien hebben juist veel meer kans op allerlei kwaaltjes.
De moeder van een vriendinnetje wat achter ons woont is boerin en die heeft ook gewoon alles gedaan wat ze normaal doet, 3dagen na de bevalling van de 3e stond die alweer in de koeienstal,,haha
Geniet van je zwangerschap hoor en laat je aub niet gek maken!!
Liefs MJ