Boertjes laten

Hallo,

Ik heb een vraag over boertjes laten. Mijn dochtertje is nu 14 weken oud en krijgt volledig borstvoeding. De laatste 1,5 week laat ze steeds sneller de borst lost en moet ze enorme harde boeren laten, vaak komt er ook wat melk/maaginhoud terug. Het gekke is dat ze voorheen juist helemaal niet of nauwelijks boerde. Ik ben dit ook niet van haar gewend. Het drinken gaat hierdoor ook erg moeizaam en het zijn meer allemaal kleine snabbels aan het worden ipv 5 echte volledige voedingen op een dag. Boertjes laten hoort er natuurlijk bij, maar ik vind dat ze nu wel erg veel boert. Herkend iemand dit?
 
Hallo,
Mijn dochtertje is nu 15 weken en krijgt ook borstvoeding. Ze heeft het zelfde met het boeren maar niet bij iedere voeding. Ik heb soms het idee dat het komt door een (half) verstopte neus. Dan moet ze wat vaker lucht happen terwijl ze drinkt. Nu haar verkoudheid wat minder is wordt het drinken ook weer gemakkelijker voor haar en laat ze minder boeren.
 
Hoi,
ik heb een zoontje van bijna 10 weken en hij boerde over het algemeen ook slecht/niet. Maar als ie boert is het ook heel hard en dan heeft ie vaak zijn mondje weer vol met melk. Ik heb ook altijd het idee dat hij tegen spugen aan zit. Als hij zijn speentje wil en ik stop het erin dan kokhalst ie vaak. Ook als hij aan de borst wil en ik leg hem aan moet ie vaker kokhalzen. Heb medicatie gekregen om maagje rustiger te maken maar als ik hem dat geef moet ie ook oms spugen omdat ie het zo vies vind...
Verder komt ie wel goed aan dus hij houdt genoeg binnen..
 
Het kan zijn dat ze misschien niet goed hapt. Als ze drinkt en af en toe wat lucht mee zuigt dan gaan ze idd boeren.

Zakt ze bv tijdens de borst wat af omdat ze moet word. Of heeft ze door ongeduldig gulzig drinken lucht mee gezogen.

Soms helpt het om te voeden in een andere houding (heb je dat al eens geprobeerd)

succes groetjes
 
Terug
Bovenaan