Boertjes

Hallo allemaal,

Als mijn zoontje zijn fles heeft gehad, lukt het dikwijls niet om hem te laten boeren. Je merkt dat hij (wanneer je hem weer in zijn bedje legt) dat hij er last van heeft. Wie heeft nog tips om hem te laten boeren. Als hij niet boert geeft hij steeds wat voeding terug.

Alvast bedankt.

Hoi,

Als tip kan ik je geven: even je kindje plat neerliggen op zijn rug en dan na een paar minuten weer rechtop doen, dan komt het overtollige lucht naar boven en boert hij.

Hoi,

Je zou ook kunnen proberen om hem dan even op zijn buikje te leggen dan komt die boer vaak vanzelf, althans dat is bij mijn dochtertje vaak het geval als ze niet wil boeren. Maar als hij dan geboert heeft moet je hem wel rechtop houden anders komt de voeding terug.

Ik legde mijn dochtertje tegen mijn schouder aan (normale manier) en hield haar armpjes een beetje omhoog. Tip van het cb, het werkte best goed.

groetjes,
Willemijn

Ik het begin duurde het vaak heel lang of kwam er geen boertje. Na een tijdje liet ik zelf een boer en deed hij mij na. Nou lukt het hem vanzelf en doet het na elke voeding. Inmiddels is hij 9 maanden en zijn boertje vergeet hij nooit en ik hoef er niet lang op te wachten.
Groetjes en succes

Ik maak er tegenwoordig een spelletje van. Na zijn fles zeg ik: "Hoera, hij is op!" en dan hou ik zijn handjes/armpjes boven zijn hoofd. Hij moet altijd weer lachen en laat dan ook meestal een boertje. Ik herhaal het gewoon een paar keer als het niet in 1 keer werkt.

Terug
Bovenaan