bola (zwangerschapsketting)

heef er iemand ervaring met een bola?

ik heb op internet gekeken maar de een is er heel erg positief over en de ander totaal niet?!

ze zeggen dat je kindje er van in stuip ligging kan komen te liggen!?

ik heb ook gelezen dat je m onder je navel moet dragen?!

dit is mijn eerste zwangerschap ik ben waarscheinlijk in april uit gerekend dus ik heb geen idee ik moet 19 augustus naar de vk en dan zal ik het ook wel aan haar vragen.

groetjes kim
 
Hoi Kim,

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar weet wel waarom ze zeggen dat je kindje ervan in een stuit kan komen te liggen. Er zit nl. een belletje aan zo'n ketting en je kindje gaat dan naar het geluid liggen. Draag je de ketting hoog dan zal het hoofdje van het kindje hoog blijf liggen. Vandaar dat ze adviseren om hem onder je navel te dragen zodat het hoofdje van je kindje ook naar onder je navel draait en hij dus met z'n koppie naar beneden ligt.

Verder kan het volgens mij geen kwaad, het is voor je kindje prettig een bekend geluidje te hebben. En na de bevalling kan het dan ook helpen om je kindje rustig en in slaap te krijgen als hij het belletje hoort.

Groetjes,
Jo
 
Hi Kim,

Ik heb een bola gehad en heb hem met veel plezier gedragen. Ik vond het ook een mooi sieraad, speciaal voor de zwangerschap.
Ja, mijn kindje lag in een stuit en is ook niet gedraaid. Maar of dat door de bola komt? Mijn man zegt van wel, maar dan om de omgekeerde reden (met een knipoog natuurlijk): ik droeg de bola ver onder mijn navel (hij hing bijna tussen mijn benen) en mijn man zei dat de kleine er zich juist van afkeerde omdat hij het belletje vreselijk vond (mijn man zou dat namelijk doen als hij de hele dag naar zo'n belletje zou luisteren).
Ik ben dus uiteindelijk via de keizersnede bevallen en heb daar geen moeite mee.

Ook deze zwangerschap wil ik weer een bola gaan dragen. Al zal het een andere worden dan die we hadden, want die hebben we laten graveren.

Gr. Tamara.
 
Ik heb weleens gelezen dat het voor het kindje vervelend kan zijn. Moeders die zo'n ketting droegen tijdens de zwangerschap, kregen kindjes met een hogere bloeddruk....
Zo'n ketting maakt natuurlijk geluid als jij in beweging bent. Eigenlijk het tijdstip dat jouw lichaam je kindje in slaap wiegt. Daardoor zou het stresslevel bij je kindje verhogen.

Wat er van waar is...... het blijft natuurlijk een eigen keuze, maar ik zou het niet doen. Ik hou zelf ook niet van een bel naast mn hoofd als ik wil slapen hihihi.

Pauline
 
Ik ben het met de man van Tamara eens, ik zou ook horendol worden van zo'n bel de hele dag! Ik vind het bij katten ook altijd zo zielig. Wordt je er zelf trouwens ook niet een beetje simple van? Van dat getingel bij elke beweging?
 
hoi hoi,
ik heb hem vanaf 16 weken gedragen en de kids waren er zeker niet onrustig door in mijn buik. het is een heel zacht belletje dat je niet eens hoort als je er niet op let. bij mij heeft bij mij ook niet de hele tijd onder mijn navel gehangen aangezien ik een mega buik had (2ling) de ene uk heeft de hele zwangerschap met dr koppie naar beneden gelegen en de andere alleen een paar weekjes niet. ze zijn beide met het koppie eerst geboren....
 
Hi,

Nog even terug komend op de vraag of je hem niet de hele dag hoort: nee hoor, je hoort hem zelf niet. Het is een heel mooi rustig geluid. Ik heb zelf twee "stress ballen" en die maken ook zo'n geluid. Ik vind het zelf juist een prettig geluid. Misschien niet om de hele dag te horen (ik droeg het belletje ook niet dagelijks, bij mijn werk aan het bureau vond ik het een vervelend ding), maar samen met mijn zoon luister ik er nog wel eens naar.

Smaken verschillen en dat geldt ook voor geluiden. Ja, mijn man lijkt het vreselijk om naar zo'n belletje te moeten luisteren, maar hij vindt het ook vreselijk om zo'n windding (die staafjes die in de wind bewegen) in de tuin te hebben, terwijl ik dat fijn zou vinden!

En die stuitliggen: ken genoeg dames zonder bola met een stuitligging en dames met bola zonder stuitligging.

Luister naar je hart en jij het graag wilt, gewoon doen.

Gr. Tamara.
 
Hoi,

ik heb ergens gelezen dat je buik als het ware een klankkast is voor je kindje. Vandaar dat het kindje jouw stem en de stem van je partner herkent, omdat dit stemmen zijn die je kindje het meeste heeft gehoord.

In dit artikel stond dat het dragen van een bola bij je kindje overkomt als een trein die langs komt denderen. Dit komt doordat je buik een klankkast is.

Mij leek dit niet prettig, waardoor ik de bola niet heb gedragen. Of je kindje er onrustiger van wordt of meer gestresst, dat weet ik niet.

groetjes Susan
 
Terug
Bovenaan