bola (zwangerschapsketting)

heef er iemand ervaring met een bola?

ik heb op internet gekeken maar de een is er heel erg positief over en de ander totaal niet?!

ze zeggen dat je kindje er van in stuip ligging kan komen te liggen!?

ik heb ook gelezen dat je m onder je navel moet dragen?!

dit is mijn eerste zwangerschap ik ben waarscheinlijk in april uit gerekend dus ik heb geen idee ik moet 19 augustus naar de vk en dan zal ik het ook wel aan haar vragen.

groetjes kim
 
Hoi Kim,

Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar weet wel waarom ze zeggen dat je kindje ervan in een stuit kan komen te liggen. Er zit nl. een belletje aan zo'n ketting en je kindje gaat dan naar het geluid liggen. Draag je de ketting hoog dan zal het hoofdje van het kindje hoog blijf liggen. Vandaar dat ze adviseren om hem onder je navel te dragen zodat het hoofdje van je kindje ook naar onder je navel draait en hij dus met z'n koppie naar beneden ligt.

Verder kan het volgens mij geen kwaad, het is voor je kindje prettig een bekend geluidje te hebben. En na de bevalling kan het dan ook helpen om je kindje rustig en in slaap te krijgen als hij het belletje hoort.

Groetjes,
Jo
 
Hi Kim,

Ik heb een bola gehad en heb hem met veel plezier gedragen. Ik vond het ook een mooi sieraad, speciaal voor de zwangerschap.
Ja, mijn kindje lag in een stuit en is ook niet gedraaid. Maar of dat door de bola komt? Mijn man zegt van wel, maar dan om de omgekeerde reden (met een knipoog natuurlijk): ik droeg de bola ver onder mijn navel (hij hing bijna tussen mijn benen) en mijn man zei dat de kleine er zich juist van afkeerde omdat hij het belletje vreselijk vond (mijn man zou dat namelijk doen als hij de hele dag naar zo'n belletje zou luisteren).
Ik ben dus uiteindelijk via de keizersnede bevallen en heb daar geen moeite mee.

Ook deze zwangerschap wil ik weer een bola gaan dragen. Al zal het een andere worden dan die we hadden, want die hebben we laten graveren.

Gr. Tamara.