Bolle bovenbuik

<p>Hoi allemaal :) Ik vroeg me iets af... Ik zit nu in de 17e week en heb echt al een behoorlijke buik voor mijn gevoel. Ik ben 1,55 en geen behoorlijk sterke buikspieren, dus ikw eet niet of dat ermee te maken heeft? Echter, het gedeelte boven de navel lijkt veel boller dan daaronder en het voelt ook best hard aan. Ik heb er overigens geen last van. Is het gek dat ik dat heb? Zijn dat de verplaatsende organen of iets dergelijks? Kun je ook té bol zijn?</p>

Ik heb altijd een iets bollere bovenbuik gehad. Bij mij zijn het vooral mn ribben die wat meer uitsteken en daardoor mn maag ook wat meer naar voren komt. In de zwangerschap wordt dit nog erger, omdat dan de organen naar boven geduwd worden door een groeiende baarmoeder. Uiteindelijk trekt het tegen het einde wat meer recht, omdat dan de onderbuik helemaal gevuld is met baby haha. Maar goed, dat is zoals het bij mij gaat in ieder geval. 

Hier 1.60 en herkenbaar! Eigenlijk wat hierboven wordt gezegd is wat ik ook zou zeggen.
Net zoals bij mn vorige zwangerschap krijg ik continu opmerkingen over bijna uitgerekend en tweelingblabla, terwijl ik 20 weken ben. Verder wel slank trouwens, maar we hebben gewoon minder ruimte en lijken daardoor sneller bol

Hier 1.60 en herkenbaar! Eigenlijk wat hierboven wordt gezegd is wat ik ook zou zeggen.
Net zoals bij mn vorige zwangerschap krijg ik continu opmerkingen over bijna uitgerekend en tweelingblabla, terwijl ik 20 weken ben. Verder wel slank trouwens, maar we hebben gewoon minder ruimte en lijken daardoor sneller bolo

Ik ben trouwens 1.56m. ;) Mijn moeder en ik hebben dezelfde bouw, zij heeft dit ook. Je buik kan groter lijken als je verder in je zwangerschap komt, Maar dat hoeft niet. Ik heb zelf vooral het idee dat ik een mega buik heb, terwijl ik van heel veel andere mensen juist te horen krijg dat ik een heel netjes buikje heb voor mijn termijn (35+5). Bij mij helpt het trouwens om foto's te maken, dan kan ik mn buik wat realistischer beoordelen, want van boven ziet het er maar groot uit ?

Terug
Bovenaan