Bonken met hoofd dreumes

<p>Mijn zoontje is een erg ondernemend en ondeugend mannetje van November 2018.</p><p>Sinds een week begint hij met het "Stoten van zijn hoofd"</p><p>Het begon met perongeluk, dan stoootte hij zijn hoofd tegen de verwarming en deed dit nog een keer. Nu tikt hij een paar keer per dag bewust zijn hoofd ergens tegen aan en dan herhaalt hij het nog een keer. Ook slaat hij soms zichzelf op zijn hoofdje. Het gaat niet hard, het zijn gewone zachte tikken. </p><p>Hij is op deze momenten niet boos, vaak zelfs vrolijk. Ik weet alleen niet of ik dit moet benoemen bij het cb en hoe ik hierop moet reageren.. </p>
 
Voor de rest gaat het wel erg goed trouwens en zie ik geen aparte dingen. Erg sociaal, ontwikkeld zich goed enzovoort. 
 
Hoi,
Onze dochter bonkt ook met haar hoofd in het ledikant tegen de zijkant. Ook slaat ze zichzelf op haar hoofd. Ze is nu 15 maanden en doet het denk ik zon 2 maanden nu.

Heb het bij cb eens gevraagd maar natuurlijk geen idee.
Ze doet het vaak uit het niets of als we nee zeggen of als ze iets niet wil. Ook niet echt een pijl op te trekken dus omdat het kan gebeuren terwijl ze rond loopt of als ze lichtelijk gefrustreerd is.

Verder ook erg sociaal etc. Wij hebben ons er maar bij neergelegd en het zal misschien bij de leeftijd horen?
 
Mijn zoontje (ruim 1,5 jaar) doet dit nog steeds. Hij doet het al maanden in zijn ledikant. We horen soms wel 5x per avond zijn hoofd tegen het ledikantje bonken. Volgens het CB doen veel kinderen dit. Dit is een manier om in slaap te komen. Hij doet dit soms ook tegen een kast of lade en waarom? geen idee. We zeggen dan maar dat hij dat niet moet en dan loopt hij weer door. Ik moet wel zeggen dat hij dit niet super vaak doet. Hij doet het meer in zijn ledikant dan daarbuiten. 
 
Terug
Bovenaan