Bonken met hoofd tegen hoofdeinde ledikantje

Hallo,

mijn dochtertje van 13 maanden bonkt 's nachts regelmatig bij bv. het omdraaien in bed met haar hoofdje tegen het hoofdeinde van haar ledikantje. Ze is een buikslaper en wil graag bovenin liggen, dus instoppen van haar slaapzak aan het voeteneinde heeft geen zin. Soms wordt ze door dit bonken wakker (en ik ook) en moet ik haar even troosten en wat naar beneden schuiven waarna ze weer lekker doorslaapt.

Nu wil ik graag iets hebben aan het hoofdeinde (wat dicht is) waardoor het bonken niet meer zo hard aankomt maar wat wel veilig is. Ik kan er wel een los kussen neerzetten, maar dat lijkt mij niet zo veilig. Heeft iemand tips?
 
mijn mannetje doet dit ook.
Als we 's avonds naar bed gaan, horen we hem omdraaien en boink daar gaat hij met zijn hoofdje tegen het bed aan.
Ja ik weet eigenlijk ook niet wat ik er aan moet doen, hij wordt er meestal niet wakker van maar hij heeft 's morgens weleens een bult op zijn bolletje.
Geen tips dus, nee een kussen lijkt me niet zo veilig,
 misschien een dikke muts op ????
succes ermee hopelijk krijg je wat bruikbarardere tips.
Martine

 
Hoi,
Mijn zoontja, nu inmiddels 3 jaar, bonkte ook altijd met zijn hoofd. Niet alleen bij het omdraaien, maar steeds als hij wakker in bed lag. Ik heb toen stukken schuim op maat gemaakt en in een hoezen rondom in zijn ledikant geplaatst. Het dempte wel wat, maar het geluid bleef. Had wel het idee dat het minder hard "aankwam".
Hopelijk brengt het je op een idee.
Succes,
Judith
 
Hallo,

Mijn zoontje bonkte ook steeds met zijn hoofdje tegen het hoofd- of voeteneind van het ledikant.Hij bonkte zo erg dat wij er 's nachts steeds van wakker lagen.
Omdat ik kussens of een stuk schuim niet veilig vind heb ik een dekentje in de lengte opgerold en daar nog een handdoek om heen zodat je een soort lange "slang" hebt. Deze heb ik tegen het hoofd en één tegen het voeten eind neergelegd. En het werkt. Het is wel een zo'n baby deken waar hij zelf ook onder ligt dus dat is veilig.

Succes.
Jama mv Thijs


 
He meiden,

bedankt voor jullie tips. Het gekke is dat vanaf de dag dat ik deze vraag op het forum had gezet het hoofdbonken ontzettend is afgenomen. Ze doet het nu heel af en toe nog, dus ik heb verder nog geen maatregelen genomen. Maar je weet nooit of het terugkomt, dus ik zal jullie tips zeker onthouden!

Groetjes!
 
Mijn smurfje deed dit ook, ik durfde haar op den duur niet meer wakker alleen in haar bedje te laten. Het was elke keer huilen omdat ze of met haar armen vastzat tussen de spijlen of met haar hoofdje tegen het hoofdeinde bonkte. Ik heb toen in een babyzaak mijn verhaal verteld en vroeg of ze iets wistte en ik ben naar huis gegaan met een safe T sleep. kostte 50eu maar geloof me het is het waard! ik gebruik hem nu een week   en mn meis slaapt rustiger en ik ben stukken meer gerust! het is een lap die je om het matras heen doet met een soort broekje waarin je je kindje vastlegt. mijn meis is bijna 7 weekjes maar je kan het tot 36 maanden gebruiken!!!

groetjes
 
hoi,
mijn dochter (nu 10jaar) heeft dat ook gedaan, hebben toen van alles geprobeerd maar niets hielp.
we hebben haar op een gegeven moment in een campingbedje gelegd en toen ging het over.
Want hoe ze ook draaien in het bedje het is overal zacht aan alle kanten.
ze groeien er ook over heen, het is alleen als je ergens op wacht duurt wachten lang.

succes
gr/Esther
 
Hoi,

Mijn zoontje bonkte ook verschrikkelijk. Wij hebben toen een campingbedje gekocht en daarin deden wij zijn matras van het ledikantje.
Het geluid van het  gebonk was verdwenen, hij deed het nog wel, maar door de zachte kanten van het campingbedje was er geen geluidje meer te horen!!
 
Terug
Bovenaan