quote: fey reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('31-05-2006 13:54:36&apos

);
hoi
giciteerd uit boek opgroeien en opvoeden :
Soms hebben kinderen extremere methoden om zichzelf tot rust te brengen-met hun hoofd tegen de muur bonzen of hard heen en weer wiegen. Het is belangrijk uit te zoeken wat daar de oorzaak van is en er iets aan te doen voor het een gewoonte wordt. Er kunnen verschillende redenen voor zijn.
Angst(aandrang zichzelf pijn te doen of een andere nare sensatie op te doen)
vage angsten(het kind weet zelf niet waarom het zo doet en is bang zonder dat het weet waarom)
angst om aleen te zijn, angst voor het donker etc.(gebruik nachtlampje)
oververmoeidheid.(goed om er achter te komen waarom het kind zo moe is geworden)
zelfvertrouwenskwestie(kindje is jaloers op broertje of zusje en voelt zich misschien buitengesloten)
Bij buitensporig bonzen kunt u het beste hulp inschakelen van een professionele hulp.
groetjes saskia
Dit is wel erg overdreven vind ik...
Het komt zo veel voor! Lekker laten gaan....want het is gewoon iets wat je kind heeft uitgevonden en leuk vind, of inderdaad om in te slapen. Het zijn echt fases dat een kind dat doet. Gewoon negeren. Dat is het beste.
Ik zal je vertellen dat mijn zoontje het ook wel eens doet soms, gewoon voor de lol. In zijn slaap ligt hij helemaal met zijn hoofd tegen het hoofeinde, vindt ie fijn, dus als hij zich omdraait bonkt hij ook.
Hij heeft een 4 maanden lang als hij driftig werd met zijn hoofd tegen de muur of de de parketvloer gebonkt... heel hard....En hij werd nog al vaak drifig! Dus hij heeft al die tijd met een bont en blauw voorhoofd rondgelopen. Ik zetten hem in een hoekje of op de gang, gewoon negeren.
Nu is hij anderhalf en doet hij het niet meer.
Dat stukje van internet dat is van toepassing op kinderen waar echt wat meer mee aan de hand is volgens mij.