Bonken

Vandaag is Anne voor het eerst naar het kinderdagverblijf geweest. Ik vond het knap moeilijk om mijn kleine meid daar achter te laten. Ik was al een ochtend met Anne wezen kijken en heb ze wat dingentjes over Anne vertelt. Ik heb hen toen vertelt dat Anne bonkt als zij in haar bedje ligt en dat zij dit doet om de indrukken die zij maakt te kunnen verwerken. Nou vanmiddag ging ik bloednerveus mijn kleine meid ophalen, zal ze het naar haar zin hebben gehad. Bij binnenkomst zag ik Anne lekker buiten spelen en ze had het best naar haar zin. Dus nog even een kort gesprekje over hoe het geweest was. Nou Anne had het heel goed gedaan maaaaarrrrrr en ja hoor daar kwam het. Het bonken was wel heftig. Het hele kamertje schudden ervan en geen van de andere kinderen kon slapen. Het moest toch maar besproken worden met de hoofdleidster. Nou ging ik even met een kater weg. Ik zit mijzelf alweer mega druk te maken over het idee dat Anne straks niet meer welkom is omdat zij de rust van de andere kinderen verstoort. Ik had al bedacht wat bescherming in haar bedje (net als thuis) of een campingbedje in een leeg kamertje maar dat kon niet werd er gezegd. Heeft iemand anders dit ook weleens bij de hand gehad?

Wat vervelend dat Anne met haar hoofdje bonkt. Heb je al met CB besproken wat je er aan kunt doen? (vast wel hoor, maar vraag het toch even)

En als je zelf een campingbedje regelt kan het dan misschien wel?

groetjes Maris

Hoihoi,

Toen ik op het KDV werkte hadden wij ook wel "bonkers" kinderen werden daarvoor echt niet weggestuurd hoor. Er zijn namelijk ook kinderen die zichzelf in slaap huilen en ook die houden de andere wakker. Ik denk dat je moet zoeken naar een oplossing met het KDV. En Anne is echt niet het eerste kindje die het doet, dus zij zullen ook wel een oplossing hebben voor je. Probeer je er niet te druk om te maken, er komt echt wel een oplossing

groetjes Linda

Het Bonken is normaal zegt het CB. 15% van de kinderen doet het. Het is vaak erfelijk en dat zal bij ons ook wel kloppen want mijn man heeft het tot zijn derde gedaan, mijn schoonmoeder zei de eerste keer "goh ik ga weer 28 jaar terug in de tijd". Voor een campingbedje is geen ruimte. Zelf heb ik geen problemen met het bonken, het hoort gewoon bij Anne net als een ander kind misschien net iets meer huilt. Ik vind het belangrijker dat ze zich uit, al is het met het bonken dan dat ze dingen zou opkroppen

Maar is het niet mogelijk voordat ze gaat slapen rustig met haar te praten en door te nemen wat ze allemaal heeft gedaan en gegeten?
Ik weet niet hoor, maar ik merk dat Feline iets makkelijker inslaapt als we rustig afsluiten en de dag doornemen.

groetjes Maris

Hoi Hoi,

Als je toch nog wat verder wilt checken naar de aard van het bonken:
Kyan doet het af en toe ook, al moet ik zeggen dat het de laatste weken weer veel minder is. We hadden op het najaar2007 forum hier ook een topic over en daarin werd door iemand verteld dat een osteopaat ook wat met bonkertjes kan doen omdat het op hoofdpijn zou kunnen duiden. Nu moest ik 2 weken terug even voor mezelf naar de osteopaat en heb ik het natuurlijk gelijk even gevraagd. Het kan een blokkade zijn in de bovenste nekwervel (s) je moet het dan vergelijken met als je zelf last heb van je nek of hoofd, je gaat dan met je hoofd heen en weer bewegen  om verlichting te krijgen, dat doen die kleintjes dan ook. Overdag hebben ze beweging genoeg maar als ze stil liggen is dat anders en gaan ze wiebelen om de doorbloeding op gang te krijgen.
Ik heb dus voor vrijdag een afspraak gemaakt voor Kyan. Ik denk laat hem maar even kijken dat kan nooit kwaad.
Het CB zei tegen mij ook dat het de indrukken verwerken is van de dag.  
OK dat is ook een logische verklaring, maar dan wil ik wel zéker weten dat hij geen lichamelijke klachten heeft die op te lossen zijn!

Maar ik zou wel oppassen met dingen in haar bedje te laten doen, thuis ben je er zelf bij en weet je wat je doet en of het goed vast zit. Ik zou daar bij anderen niet zo happig op zijn...of ben ik dan paranoïde?

Groetjes Saskia

Hoi Saskia
Bedankt voor je advies. Altijd iets om in mijn achterhoofd te houden. Denk echter dat bij Anne dit niet het geval is. Anne wiebelt of draait namelijk nooit met haar hoofdje of nekje bij het bonken. Bij ons gaat het als volgt. Op het moment dat zij haar matrasje raakt gaat de knuffel in haar mond, trekt zij haar knietjes onder haar buik en beukt daarna vanuit haar knieen met de bovenkant van haar hoofd tegen de bedrand, maakt dan de meest rare oerwoud geluiden en is direct in trans.
Groetjes Monique  

Hoi hoi,

Hier nog een bonker!!
En nee ze zal er toch niet voor van het KDV moeten? kan me niet voorstellen. Want wat Linda zegt is ook zo, er ijn genoeg kindjes die willen huilen voor ze slapen.
Wat maris zegt kwa verhaaltje en vertellen werkt niet. Het bonken is idd een erfelijk ding. Maik en zijn zusje doen het ook/hebben gedaan en zijn opa ook.

Rik heeft dit dus ook erfelijk en idd zodra hij zijn matras raakt begint het en ook als ie wakker wordt weer haha.
Ik denk dus niet dat het het verhaal is wat diegen zei over hoofdpijn enzo hoor!!

Nou meis komt helemaal goed en e vergroeien het vanzelf!

X Saskia
mv Rik (mijn bonkertje!!) 20 mnd

Terug
Bovenaan