Vandaag is Anne voor het eerst naar het kinderdagverblijf geweest. Ik vond het knap moeilijk om mijn kleine meid daar achter te laten. Ik was al een ochtend met Anne wezen kijken en heb ze wat dingentjes over Anne vertelt. Ik heb hen toen vertelt dat Anne bonkt als zij in haar bedje ligt en dat zij dit doet om de indrukken die zij maakt te kunnen verwerken. Nou vanmiddag ging ik bloednerveus mijn kleine meid ophalen, zal ze het naar haar zin hebben gehad. Bij binnenkomst zag ik Anne lekker buiten spelen en ze had het best naar haar zin. Dus nog even een kort gesprekje over hoe het geweest was. Nou Anne had het heel goed gedaan maaaaarrrrrr en ja hoor daar kwam het. Het bonken was wel heftig. Het hele kamertje schudden ervan en geen van de andere kinderen kon slapen. Het moest toch maar besproken worden met de hoofdleidster. Nou ging ik even met een kater weg. Ik zit mijzelf alweer mega druk te maken over het idee dat Anne straks niet meer welkom is omdat zij de rust van de andere kinderen verstoort. Ik had al bedacht wat bescherming in haar bedje (net als thuis) of een campingbedje in een leeg kamertje maar dat kon niet werd er gezegd. Heeft iemand anders dit ook weleens bij de hand gehad?