bonken

Hey,

hier een kleine driftkikker die met haar hoofd gaat bonken (tegen tafel, stoel, bank, benen mama) wanneer ze haar zin niet krijgt. Moet ik me hier zorgen over maken?

Liefs,

T

Ik ken het...die van ons (deed) het soms ook als ze iets niet mag of als we niet snappen wat ze wil...
Maar dan alleen tegen de grond...
Is geen pretje om te zien he...
Ik heb daar het CB voor gebeld (en dat doet ik toch niet snel).
Ze zeggen idd dat het normaal is in deze tijd.
Ze beseffen nu dat ze een eigen IK zijn en niet overal zin in hebben waar mama zin in heeft en kunnen dat zo laten zien.
Ik vroeg natuurlijk hoe ik daar mee om moet gaan omdat ik het moeilijk vind als ze zich zelf zo een pijn doet...ze zegt negeren....
Laatst dus een paar keer gedaan, nou mijn hart brak..gewoon neer gelegd (op een veilige plek) ben er een meter af gaan zitten en heb haar genegeerd...en na een minuut of 10 werd het minder maar ze bleef wel liggen waar ze lag...toen ben ik er heen gegaan en de rest van de dag had ik een voorbeeldig kind!...
Dus misschien een tip, daarna heeft ze het gelukkig niet gedaan....

Het is niet fijn je hart breekt zowel als ze haar zin niet krijgt en boos wordt en gaat bonken als haar laat uitrazen...maar ja je moet iets.
Het cb zegt als je er nu niks aan doet en haar steeds de zin geeft dan krijg je van die fijne moment in bv de supermarkt over een paar jaar...nou en daar moet ik helemaal niet aan denken!

Misschien heb je er iets aan!

Veel succes en hou me op de hoogte.

hey,

fijn om te horen dat het normaal is. was inderdaad ook niet van plan om haar haar zin te geven, maar vond het wel heel heftig. Ze heeft dan gewoon een paar uur een rode plek op haar hoofd!!

Wat ik doe lijkt wel een beetje op wat jij doet. Ik pak haar op en zet haar weg van de tafel/stoel/bank/vensterbank etc., naar midden in de kamer, en negeer verder het gedrag.

Maar als je zoiets niet eerder hebt meegemaakt, ben je snel geneigt te denken dat er iets mis is...

Liefs,

T

Hey T,

Hier ene die met zijn hoofdje bonk voordat hij in slaap valt....

Kan er niks tegen doen. Maar gelukkig kon een vriendin me vertellen dat haar kinderen dit ook hebben gedaan. Negeren is het beste denk ik....

moeilijk ik weet het.....

liefs

Julia doet dit ook als ze haar zin niet krijgt. Wel is ze zo slim om tegen iets zachts te bonken, zoals tegen de bank of het vloerkleed. Ik maakte me eerst ook wat zorgde, maar ik had ook al gehoord van vriendinnen emt kinderen dat dit bij de leeftijd hoort, Het gaat vanzelf weer over. Niet teveel aandacht aan geven werkt het beste.

Terug
Bovenaan