Bonken

Hebben jullie ervaring met kindjes die bonken? Roan bonkt vooral 's avonds in zijn bedje... op handen en knieen. Lijkt net alsof ie op een hobbelpaard zit en ook van die "motor geluidjes" erbij. Volgens het CB kan het geen kwaad en is dit waarschijnlijk zijn manier om zichzelf te ontspannen, maar omdat ik het nooit van andere mensen hoor vroeg ik me af of jullie zit herkennen?

Groetjes!

Hey,

Floor doet dit ook.
Haar papa deed dit als kind heel veel, en heel soms, doet hij het nog steeds :D Hij is er niet slechter van geworden (denk ik).

(tis maar goed dat hij hier niet mee leest ;))

Liefs,

T

Stan doet dit ook, ook als hij midden in de nacht even een beetje wakker word begint hij kei en keihard te bonken.

Heb laatst gelezen dat dit absoluut geen kwaad kan en dat ze zichzelf hiermee in slaap trancen. Ook Stan maakt een monotoon(hard) geluid hierbij. Leuk voor de buren, maar helaas niks aan te doen.

Vervelend is het wel, vooral als hij meerdere keren per nacht wakker word.

Je mag je kind hierbij vooral niet storen, net zoals bij slaapwandelen zeg maar.

Liefs

Alex doet dit op z'n rug, maar ik weet niet of dat hetzelfde is. Dan schopt hij zo hard mogelijk met z'n beentjes en armpjes tegen z'n bedje aan...

Ik ben 1x naar zijn kamertje gegaan om hem "gerust te stellen" maar dit pakte inderdaad niet goed uit. Hij begon meteen te huilen en kreeg hem pas weer aan het slapen na een flesje warme melk (wat ie al lang niet meer krijgt 's avonds.

Gewoon laten gaan. Je kunt eventueel wel zo'n binnenkussen wat je vast kunt knopen nemen voor in het bed. Maar wij doen dit toch niet, ben bang dat stan ermee gaat spelen hahaha

En och, onze buurman maakt zoveel lawaai, dus luistert hij ook maar na het gebonk van Stan 's nachts

Liefs

Het zal wel ff moeilijk wezen om t dan zo te laten gaan.had leiver gehad dat ze dan met dr voetjes tegen t bed aan zit te bonken dan met dr hoofdje....
En als jullie kleintjes dan bonken,met welk deel van t hoofd,precies voorhoofd of bovenop,,ja soms kan men t ja ni weten omdat men ni gaat kijken....
Nogmaal vind t best moeilijk om t zo te laten,ze doet t pas sinds kort...

Diederik doet het niet zozeer in bed, maar wel van frustratie als hij heel boos is. Dan laat hij zich vallen en bonkt hij met zijn hoofd op de grond (meestal maar 3 keer dan doet het toch teveel zeer denk ik).

Ik negeer het, alles wat je aandacht geeft groeit en ik denk dat ze er vanzelf overheen groeien.

Qua in slaap komen heeft Diederik ook een soort monotone brom die hem helpt om te ontspannen/ontladen en in slaap te komen. Hij moet gewoon even dat geluid maken en dan is het goed ofzo. Hij doet het niet altijd, maar wel als we bijv. weinig tijd hebben gehad voor een rustige afbouw van de dag omdat we van een verjaardag komen ofzo. Dan moet hij op die manier even ontladen.

Terug
Bovenaan