Bont en Blauw???????

A

Anoniem

Guest
Hey meiden,

Ik geef Rik nu meer dan 6 weekjes borstvoeding en de laatste weken voelen mijn borsten aan alsof er een auto overheen is gereden, en dan bedoel ik niet de tepel en tepelhof, maar HEEL mijn borst!! Echt niet leuk meer. Begin nu ook echt tepelkloven te krijgen...zou een tepelhoedje helpen en is dat fijn.

Maar goed wie heeft er nog meer dat gevoel?

X Saskia
mv Rik 04-04-07
www.babyvanetten.beebiesite.nl

Had ik ook! Heb je ook steken??? Misschien een schimmelinfectie?? Kijk even in de mond van de kleine, als er witte vlekjes op zitten die je niet wegkrijgt kan het spruw zijn.
Kolf je ook? Dan kan het ook aan het te veel of verkeerd kolven liggen. Bij mij is de laktatiekundige langs geweest en bij mij was het laatste het geval!
We hebben ook gelijk een nieuwe houding aangeleerd.

Ff checken en als je het niet vertrouwd naar de huisarts!

Succes!

Groetjes Anoesj

Hey Anoesj,

Nee de kleine heeft geen spruw....ik kolf zelden.
en ik doe 2 verschillende houdingen, zodat de melk goed uit de kliertjes gaat.
Ik doe de gewonen ouding ende liggende, de rugbyhouding lukt ons niet.

Ik weet ook gewoon niet wat het is.....adh we proberen vol te houden.

P.s. ik heb geen last van steken. Maar misshien wel verstandig om een lactatiekundige te bellen. Of ga maandag toch naar het CB, kan misschien dar ook wel vragen!

X Saskia

quote: saskiaenmaik reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('17-08-2007 09:40:14'));

Hey Anoesj,

Nee de kleine heeft geen spruw....ik kolf zelden.
en ik doe 2 verschillende houdingen, zodat de melk goed uit de kliertjes gaat.
Ik doe de gewonen ouding ende liggende, de rugbyhouding lukt ons niet.

Ik weet ook gewoon niet wat het is.....adh we proberen vol te houden.

P.s. ik heb geen last van steken. Maar misshien wel verstandig om een lactatiekundige te bellen. Of ga maandag toch naar het CB, kan misschien dar ook wel vragen!

X Saskia

----------------------------------------------

Hoi Saskia,

Ik kreeg van de laktatiekundige als tip om 's nacht zonder BH te slapen, je tepels eventueel na de laatste voeding intesmeren met bepanthen en goed aan de lucht te drogen (wel met een handdoek eronder, die was ik vannacht vergeten en Finn sliep ineens door! Ik was doorweekt en zo ook mijn beddengoed!). Zo gingen die kloven wel snel weg. Maar er moet wel een oorzaak zijn voor die krengen. Je kunt beter een laktatiekundige mee laten kijken tijdens een voeding, zij zien altijd gelijk wat er mis is, of eventueel anders kan. Ik ben zelf niet zo dol op de wijkverpleegkundige, ieder z'n vak. Maar een laktatiekundige heeft er gewoonweg meer verstand van! Finn draaide soms ook vaak zijn hoofd weg tijdens de voeding. Er zat natuurlijk wel wat dwars (boer over het algemeen), daardoor had ik kloven aan de zijkant en niet bovenop. Het is gelukkig helemaal weg.

Succes!

Terug
Bovenaan