Bonus vader koopt easytoys pretpakket voor stiefdochter van 15 jaar

Bonus vader koopt easytoys pretpakket voor stiefdochter van 15 jaar​

graag jullie mening. Ik ben tante van een meid van 15 jaar. Ze is een leuke spontane en pittige tante die erg open is. Heeft een vriendje sinds een jaar ongeveer en is seksueel actief. Is daar ook open over in het gezin. Nu geeft stiefvader een easytoys pretpakket voor haar gekocht, inclusief speeltjes zoals die bedoelt zijn voor vagina en anus. Ze heeft een leuke relatie met haar bonus vader die ze sinds 2/3 jaar heeft. Maar dit gaat mij te ver. Ik vind niet dat je dat soort dingen moet stimuleren of mee moet bemoeien, ze moet zelf haar seksuele ontwikkeling ervaren en ik vind dat op die leeftijd alles nog zo veel mogelijk liefdevol moet zijn en dat ook moet stimuleren als ouders. Ik ben zelf zeker geen preuts persoon maar ik ben over de veertig en dat is een heel ander verhaal. Ik ben gewoon benieuwd of ik te serieus denk en wat andere ouders of tantes of familieleden hiervan vinden.
 
Hoewel ik het vrij apart vind, zie ik hier niet perse iets fouts in. Zolang dat niet gepaard gaat met sexuele toenadering of zo. Maar wanneer ze meer als vrienden met elkaar omgaan, dan als vader en dochter.
Die man heeft haar niet van kind af aan meegemaakt waarschijnlijk. Best kans dat hij ook zoekende is, na wat normaal is.
Maar ik zou er zeker ook wat argwanend naar kijken, en nader uitzoeken of die meid zich hiermee op haar gemak voelt.
 
Hoe voelt zij zich hieronder? Werd ze er ongemakkelijk van? Of vond ze het wel oké/voelde ze zich gehoord?

Persoonlijk vind ik het heel apart, maar als zij zich er verder niet ongemakkelijk bij voelt, zal het wel oké zijn.
 
Dit lijkt me wel over de grens gaan. Van je schoonvader verwacht je dit soort cadeaus bijv ook niet, die ken je hws ook niet je hele leven. Dat zo iemand nadenkt over wat er voor zo n meisje 'lekker' kan zijn lijkt me heel ongepast. Ik zou het denk ik wel bespreekbaar met hem maken dat je dit toch iets te ver vindt gaan. Misschien is hij zich hier niet zo bewust van. Dan weet ie iig wat je er van denkt.
 
Ik vind je als tante niet in de positie hem er op aan te spreken. Je kunt polsen bij je nichtje hoe zij het heeft ontvangen (op een luchtige manier en niet woorden in haar mond leggen). Als je het idee krijgt dat zij het niet oké vond dan zou ik het wellicht via haar moeder vragen. Maar nee, je mag je mening hebben maar er verder niet mee bemoeien. Wie weet wat voor (lollig) verhaal achter zit?
 
Het polsen bij je nichtje lijkt me idd een goede 1e stap. Ik weet niet of iedereen het met mij eens is, maar ik zou zelf toch op een luchtige manier bij de man zelf navragen hoe hij hier bij komt en misschien iets laten doorschemeren dat je het toch wat ver vindt gaan. Wie weet zit er wat achter idd. Als je daarvoor opening ziet bij die man ten minste/ redelijk met hem door een deur kan/contact hebt. Anders zou ik idd op een subtiele manier polsen bij de moeder.
 
Punt 1 zou ik dit als moeder zijnde al niet eens accepteren dat mijn partner dit aan MIJN dochter geven zou. En al helemaal niet op die leeftijd.

Punt 2 kan ik me haast niet voorstellen dat een meisje op die leeftijd, ondanks dat ze er open over is in het gezin, het prettig vindt om dit soort dingen te krijgen van een stiefvader.

Punt 3 als (zeker een stief)vader dit heeft, krijg ik een heel raar en vervelend onderbuikgevoel.

Punt 4 wat vond haar moeder ervan?
 
Ik ben ook erg benieuwd wat haar moeder er van vindt. Mijn zoon is 15, als zijn vrienden hem zoiets zouden geven voor de lol, zou ik er misschien nog om kunnen lachen ( gelukkig is mijn zoon nog helemaal niet met meisjes o.i.d. bezig en verwacht ik dit dan ook niet) maar zo'n cadeau krijgen van een stiefvader vind ik heel erg raar. Ook wanneer ze het van haar eigen vader of moeder zou krijgen zou ik het heel raar vinden. Het zou mij bezig houden en ook ik krijg er een raar onderbuik gevoel van.
 
Terug
Bovenaan