Boodschappen kraamtijd

Hallo allemaal,
A.s. maandag word ik ingeleid, en ik ben een lijstje aan het maken wat we nog in huis moeten halen.
Hebben jullie specifieke boodschappen voor de kraamtijd?
Alle tips zijn welkom!

Ik trap af met een leuk onderwerp haha.

Ivm met de eerste keer poepen na de bevalling is het fijn als je vezelrijk voedsel eet. Ik at veel peren enzo tijdens mn kraamweek en daardoor viel het me alles mee.

Pruimen helpen ook voor de stoelgang. Veel fruit is sowieso fijn. Havermout is goed voor de borstvoeding. (Ik ontbijt vaak met Griekse yoghurt, havermout, fruit en honing. Heerlijk!)
Groot nacht maandverband voor als het kraamverband niet meer lekker zit.
Snoepjes of ander lekkers voor in het ziekenhuis (voor je partner).
Succes!

Bedenk een paar makkelijke ovenrecepten. Ideaal voor de eerste week.
Dit was voor mij een topper tijdens de eerste week: https://www.lekkerensimpel.com/tortellini-ovenschotel-met-kip/

Spannend!
Wat handig is om een aantal maaltijden voor de eerste week alvast te bereiden en in te vriezen, dan kun je de eerste week gewoon iets uit de vriezer pakken en opwarmen. 
Verder inderdaad fruit en andere vezelrijke producten, die appelstroop en boterhamzakjes is ook een goeie tip!
En ik weet niet of je borstvoeding wil gaan geven? Ook dan is het handig om een kleine verpakking kunstvoeding in huis te hebben, als je borstvoeding een paar dagen nodig heeft om op gang te komen kun je daar eventueel mee bijvoeden. Beter mee verlegen dan om verlegen.. 
En vergeet de beschuit, boter en muisjes niet! Ook handig om voldoende koffie en thee in huis te hebben voor je kraamvisite :)

Appelstroop en boterhamzakjes met stip bovenaan. En een kool. Vraag de kraamverzorgster maar waarvoor je het nodig hebt ;-)
Ik had inderdaad allerlei maaltijd voorbereid en in de vriezer staan, makkelijk voor de eerste tijd. 
Fruit in overvloed en volle Griekse yoghurt. Daar maakte de kraamverzorgster mij heel blij mee. 

Wat ook heeel fijn is ipv appelstroop in boterhamzakjes; Grote nachtmaandverbanden goed nat maken onder de kraan, in een groter boterhamzakje stoppen en dan bijvoorbeeld over een brood heen in de vriezer leggen (gaat het maandverband mooi krom van staan).

Deze kun je dan in je kraamtijd in een oud washandje stoppen en in je ‘ondergoed’ leggen, echt heeeemels ?.

Terug
Bovenaan