Boodschappen lijst

<p>Hallo lieve dames,</p><p>Mijn naam is Amine ben 20 jaar. </p><p>Ik heb jullie hulp nodig namelijk ben uitgerekend op 8 december maar ik ben nog steeds niet begonnen met het kopen van spulletjes voor mijn baby, eerlijk ik heb geen flauwe idee waarmee moet ik beginnen. Daarom zou ik heel erg waarderen als jullie dames zullen mij helpen om een lijst te maken van alle belangrijkste producten die pas geboren baby nodig heeft </p><p>( verzorgingsproducten, producten na bevalling voor mij voor de baby, flesjes spinnetjes, baby kamer, etc) </p><p> </p>

Wat super leuk!
Je kan vaak via kraamzorg wel zo lijst krijgen.
En anders staan deze lijsten ook wel op internet.
Als je geen borstvoeding wil geven kan ik je wel een dokterbrown fles aanraden.
Veel kindjes krijgen last van krampjes en deze flessen zijn ervoor om t zorgen dat dit niet tot bijna niet voorkomt.
Je kan de fles ook gewoon gebruiken als ze geen krampjes meer hebben en er dus overheen gegroeid zijn.
Ik ben 3 dagen na de geboorte met die fles begonen en hij is nu 13 maanden en drinkt er nog uit.
Uhm verder heb ik een babyfoon een hele simpele met alleen geluid.
Anders lig ik de hele nacht op een schermpje te kijken Hahah.
Ik zal even kijken of ik die lijst voor je kan vinden 

De lijst staat ook op deze site.
Als je bij dat zoekding uitzetlijst in tikt krijg je het er wel voor.
Super handig 

Je kunt als eerste misschien eens googelen op 'uitzetlijst baby'? Daar staat precies op wat je zoal ongeveer nodig hebt. Zoals hydrofielluiers, kruiken, luieremmer, thermometers, rompertjes etc. Op de site van de Prenatal staat er volgens mij ook eentje.
En alvast daarnaast eens gaan orienteren op de babykamer en dingen als een maxi cosi en kinderwagen. Wil je de boel gloednieuw? Of wil je kijken op marktplaats of iets van iemand lenen? Of een tussenweg? Wij hebben een hemneskast van Ikea als commode en een los ledikantje daarbij gekocht met Ikea matrasje. De kindereagen is geleend etc.
Succes!

Misschien kan je ook eens op de website van je zorgverzekering kijken. Vaak kan je een kraampakket gratis aanvragen als je aanvullend verzekerd bent. Daar zit vaak ook al iets van een thermometer in, zodat je die niet ook los koopt (al hoewel het soms best handig kan zijn als je er meerdere hebt). Als je het niet krijgt kan je het vaak ook zo bij de zorgverzekering kopen, maar misschien ben je goedkoper uit als je het zelf los in de winkel koopt. (Je gebruikt vaak ook niet alles).
Nog een tip, wij hebben zelf het babybadje van bebejou, daar zit al een thermometer in. Dat is echt super handig met het vullen van het badje. 

Hey nou als je 8 december bent uitgerekend ben je nog keurig op tijd hoor? wat ik aanraad is niet de uitzetlijst van commerciële winkels te raadplegen maar bijvoorbeeld van de kraamzorg. Want daar staat een wat realistischer lijst. Prénatal is er vooral op uit dat je veel gaat kopen ? en is vooral een lijst in het voordeel van hun. 
Verder misschien navragen in je omgeving qua praktische dingen en waarom men dat juist wel of niet fijn vond. Hebben wij veel aan gehad en veel geleend en 2e hands. Veel spullen/ kleertjes heb je maar kort of soms niet eens nodig. Dit is vooral meer een budget tip? 
Je hebt nog even de tijd. Zou uitverkoop in de gaten houden. 
Persoonlijk erg te spreken over HEMA en matrasje van IKEA. Bij de HEMA heb je bijvoorbeeld thermometers van 5euro. Die zijn goed en laten snel de temperatuur zien. 

Terug
Bovenaan