boodschappen/slapen

Hallo,

Mijn dochter is nu 8 weken oud en zo natuurlijk moet ik af en toe met haar een boodschap doen of even ergens heen. Nu is het probleem dat zij, als ik het direct na de voeding doe alleen even in de wandelwagen slaapt en zodra we weer thuis zijn  niet meer wil slapen en  gaat huilen omdat ze eigenlijk nog te moe is. Maar als je haar in bed legt gaat ze niet meer slapen, wat ik ook heb geprobeerd.  Vlak voor de volgende voeding is ook geen optie want dan moet ik haar waker maken en dan gaat zo ook huilen omdat ik haar uit har slaap haal. Maarja soms moet je toch echt even weg. Heeft iemand tips??

Alvast bedankt.

Hai hai,
hier het zelfde hoor. Ik ga inderdaad na het voeden (boertje) en maak er vaak een wandeling aanvast zodat ze lekker nog even door kan slapen. Als ze echt te wakker is om er thuis weer in d'r bedje te leggen dan leg d'r soms nog even aan de borst en soms is ze juist heel gezellig en "spelen" we wat (ze is 7 weken) als ze in de mxi-cosi in slaap is gevallen (in de auto) dan zet ik d'r rustig nog even op de tafel om nog even verder te slapen (ik hou hier wel de 2 uur grens   in de gaten).

nou ik hoop dat je er wat aan hebt.
Succes met je uk en geniet er van    

Ik plakte er ook altijd een wandeling aan vast, zodat m'n dochter nog wat langer sliep. Doe je dat niet (geen tijd, regen, etc) dan helpt nog even aan de borst leggen vaak.
En verder is het natuurlijk een fase. Als je baby straks wat ouder is gaat dit ook weer makkelijker. Succes!

Hallo daar,

Mijn dochter is nu 7 weken en ik herken dit probleem helemaal zodra ze de voordeur hoort is ze wakker en eigenlijk niet meer van plan nog te gaan slapen, maar omdat ze niet zo ster is met in bed slapen heb ik er toch een soort regelmaat in zodat ze na het wandelen ook weet dat ze nog even moet slapen.( als ze nog niet lang heeft geslapen in de kinderwagen dan he )
Ik leg haar wel op bedje en laat heer even een minuut of tien liggen ook al huilt ze heel erg, meestal is ze dan nog zo moe dat ze na een paar minuutjes al in slaap valt, makkelijk is het niet hoor om te horen dat ze zo boos wordt maar hier slaapt ze dan wel op door tot de volgende voeding.

Ik hoop dat je er wat aan hebt en het klinkt misschien wel zielig om haar te laten huilen, maar ik heb wel het idee dat ze er aan went dat ik haar niet meteen kom halen en dat ze moet slapen.

Nou succes ermee en het is echt heel normaal hoor dat kinderen dat doen.

Terug
Bovenaan