boodschappen....

Hoi, hoi allemaal.

Ik zit al een tijdje met het probleem dat ik bijna niet van m'n huishoudgeld kan rondkomen. Mijn man denk dat het wel moet lukken. Dus nu ben ik eigenlijk benieuwd naar wat een gezin per week uitgeeft aan boodschappen (dat is namelijk het enige waar ik op zou kunnen bezuinigen.)

Wij zijn met z'n 5en. 2 Volwassenen en drie kinderen van 5, 4 en 2 (gewone tot goede eters)
Per week geef ik gemiddeld 150 euro aan boodschappen uit.

Mijn vraag aan jullie is dus: hoeveel geven jullie gemiddeld per week aan boodschappen uit?

Liefs, Brenda
 
Hoi,

Ik herken je probleem wel hoor! Ik kan ook niet altijd rondkomen. Wij doen het wel met wat minder. ongeveer 100 euro per week aan boodschappen. wij zijn met zijn viertjes en nog 3 katten en een hond. derde telg is onderweg...
Ik zie er nu al soms tegenop om weer al die extra kosten te hebben....maar ja dan maar ergens anders op korten al weet ik nog niet wat.

Wel werk ik 2 nachten waardoor we niet veel kinderopvang nodig hebben...wel 2 relatief dure opassen..
Verder drinken wij vooral aanmaaklimo en melk. Paps en mams koffie en aanmaak... we kijken goed waar we wat vandaan halen etcetc.. we hebben het echt niet breed, maar het is niet anders. Ik wil heel bewust niet meer werken!!dus moeten we het ermee doen.

sterkte
 
Hoi hoi

Wij geven gemiddeld 100 euro in de week uit aan boodschappen. We zijn met zijn viertjes, 2 volwassenen en 2 kinderen.
Ik let goed op aanbiedingen. Vorige week was de kaas bijvoorbeeld in de aanbieding, daar heb ik meteen 3 blokken van gekocht. Verder eten we vooral groente in de aanbieding. En ik vries restjes eten in, zodat we eens in de zoveel tijd een kliekjesdag hebben.
Ik moet er wel bij zeggen dat we aardappels uit de tuin van mijn schoonvader krijgen en ook geregeld wat groente. Dat scheelt natuurlijk wel.

Groetjes Ria
 
gelukkig hoeven wij niet heel erg op de kleintjes te letten (wel op de kinderen natuurlijk) maar goed alle gekheid op een stokje, ik weet niet precies hoeveel ik uitgeef per week.
ik denk errgens tussen de € 100,- en € 150,-   per week. We zijn met zijn viertjes (kinderen 3 en 1,5) maar ik heb ook 3 dagen in de week oppaskindjes in huis en dus gaat er wat meer brood, beleg, fruit koek en sap doorheen dan normaal.
Ik ga vaak voor de voorraad dingen naar de Lidl, daar hebben ze goede dingen voor weinig geld, verder kijk ik voor bijv wasmiddel naar de aanbiedingen, vaak hebben ze aanbiedingen van 3 voor de prijs van 2 (bij de AH) en zo let ik altijd wel op hoor.
We drinken geen alcohol, roken niet en gaan ook weing uit dus dat scheelt ook een hoop geld.
Ik weet het hoor want het is best moeilijk om met een gezin rond te komen van wat minder geld, een van de ouders gaat vaak minder werken maarde kosten stijgen.
groetjes Martine
 
Hoi
Wij kijken goed wat in de aanbieding is en als het kan daar dan meer van kopen. Ook gaan we naar meerdere winkels voor de boodschappen. Ik pluis alle reclame na.
Ook de kinderkleding koop ik in de opruiming en dan gerust voor het volgende seizoen.
Succes ermee.
 
Terug
Bovenaan