boodschappen....

Hoi, hoi allemaal.

Ik zit al een tijdje met het probleem dat ik bijna niet van m'n huishoudgeld kan rondkomen. Mijn man denk dat het wel moet lukken. Dus nu ben ik eigenlijk benieuwd naar wat een gezin per week uitgeeft aan boodschappen (dat is namelijk het enige waar ik op zou kunnen bezuinigen.)

Wij zijn met z'n 5en. 2 Volwassenen en drie kinderen van 5, 4 en 2 (gewone tot goede eters)
Per week geef ik gemiddeld 150 euro aan boodschappen uit.

Mijn vraag aan jullie is dus: hoeveel geven jullie gemiddeld per week aan boodschappen uit?

Liefs, Brenda
 
hoi Brenda,

Ik heb hetzelfde probleem, wij geven ook ongeveer 150 euro in de week uit aan boodschappen. Ook ik heb drie kinderen ( 6,3 en 1 jaar) . Ik heb er nog geen oplossing voor gevonden, misschien dat een andere moeder ons een tip kan geven. Ik vind wel dat het afgelopen jaar de boodschappen weer een stuk duurder zijn geworden.

Groetjes Jessica
 
Hoi hoi,

Mijn gezin bestaat uit 2 volwassenen en 2 kindjes (3 en 1jr). Wij hebben sinds kort overlegt dat we 1x in de maand echt de duurdere artikelen kopen, dus de luiers, wasmiddel enz. Dan ben ik in de week iets van € 70,- kwijt aan de boodschappen. Ik koop dan 1 a 2 keer in de week verse groenten bij de groenteboer. Fruit is op de markt weer goedkoper dan in de winkel. Ook kopen we melk per doos. Ik kan het er redelijk mee redden. Tuurlijk heb ik ook weleens tekort aan € 70.- maar ook houdt ik soms nog over van dit geld. Ik doe mijn boodschappen bij de lidl, super de boer en de AH. Wel koop ik dan de huismerken en dat scheelt echt.

Jolanda
 
Hoi Brenda,

wij besteden ongeveer € 70 euro aan de week boodschappen en € 15 aan brood en melk wat ik tussendoor nog haal.

Ik maak op vrijdag samen met mijn man een lijstje wat we nodig hebben. Dit doe ik aan de hand van mijn voorraad en het weekmenu wat ik opstel voor de volgende week. Ik kijk dan naar de aanbiedingen en het seizoen.

Voor de groente, kaas en bloemen gaan we op zaterdag naar de markt en mijn man doet alleen op vrijdagavond de boodschappen. Op deze manier komt er niets extra's in huis dan wat er op het lijstje staat. Wij doen onze boodschappen gewoon bij AH en bezuinigen niet op merken. Wij eten niet elke dag vlees, maar als we het wel eten komt het van de slager.

Wasmiddel, toilletpapier, luiers en luierdoekjes  haal ik in de aanbieding. Dit gaat goed want meestal is het wel weer in de aanbieding als het einde van die voorraad in zicht is. Ik reserveer daar ongeveer € 15 per week voor.

Ik pin 1 maal per maand het geld voor alle boodschappen voor de hele maand en verdeel het in 5 porties. Meestal heb je dan een reserve en een goed overzicht wat je uitgeeft.

Succes,

mamaraf

ps ons gezin bestaat uit 2 volwassenen en 2 kinderen 3de opkomst
 
Tjonge, wat ben ik blij dat ik niet de enige ben zeg......

Wel vind ik het knap als je met 70-100 euro per week uit kan komen.

Ik doe 1x in de week boodschappen, ook omdat ik dan idd geen extra's kan kopen. Ik probeer zoveel mogelijk goedkope merken te kopen. Helaas kan dat niet voor alles. Mijn dochter heeft zeer gevoelige darmen, dus daar moet ik al veel volkoren- en vezelproducten voor kopen om te voorkomen dat ze buikpijn krijg. Op doktersadvies moet ik dus grof-volkoren kopen ( wat al 0,50 euro per brood duurder is dan bij de lidl, maar de lidl hier heeft geen grof-volkoren) Ik haal nu dus al m'n boodschappen bij de Plus, want in 2 winkels winkelen heeft ook geen zin voor mij, koop ik toch weer meer dan dat nodig is. Ook is de jongste nog 1.5 kilo te zwaar, dus wil ik voor hem veel light producten kopen wat ook niet goedkoop is.

maar bedankt voor jullie tips en reacties. en nogmaals, ben blij om te lezen dat ik niet de enige ben.
 
Hoi hoi

Ik heb hier op een andere forumsite ook op gereageerd. Wij besteden gemiddeld 100 euro per week aan boodschappen. Inclusief luiers, schoonmaakartikelen, doucheartikelen, enz.
We komen hier aardig mee rond. Ik doe mijn grote boodschappen bij de C1000, veel eigen merk, maar niet alles. Ik doe gemiddeld 2 keer per week boodschappen. Dit omdat ik dan vaker verse dingen kan kopen.
Ik maak inderdaad een lijstje en dat koop ik. Ik kijk goed naar aanbiedingen.

Ik moet er wel bij zeggen dat ik aardappels van mijn schoonvader uit zijn tuin krijg. EN vaak ook wel wat groente.

Ik vries ook veel in. Dan hebben we eens in de zoveel tijd kliekjesdag.

Groetjes Ria
 
Terug
Bovenaan