Boos en Verdrietig

A

Anoniem

Guest
Omdat ik een hoge bloeddruk van mezelf stuurde de de HA me naar de gyno om me goed in de gaten te houden en te kijken of ik zonder de medicijnen kont. Al na een paar weken was ik van de medicijnen af en me bloeddruk bleef stabiel en goed.
Omdat ik graag thuis wilde bevallen gevraagd of ik naar de verloskundige kon en ja dat kon. En sinds dien ben ik bij de verloskundige en mijn bloeddruk is to nu nog steeds goed.
Nu ben ik van morgen bij de verloskindige en omdat mijn gewizgt(BMI) te hoog is moet ik als nog in het ziekenhuis bevallen   ben nu heel erg Boos dat me dit NIET is verteld door de verloskundige als de Gyno, en ben erg verdreitig dat ik nou als nog niet thuis kan bevallen. Als dit bekent waarrom hebben ze me dan terug gestuurd naar de verloskundige?

Heeft iemand dit ook me gemaakt ?

24 weken en 2 dagen

Patricia

Hoi Patricia,

Helaas heb ik net als jij een te hoog BMI en ben ook na een aantal bezoeken aan de verloskundige doorgestuurd naar de gynaecoloog. Er is me nooit met zoveel woorden gezegd dat ik in het ziekenhuis moet bevallen, maar aangezien ik onder controle sta van de gynaecoloog (en niet meer terugga naar de VK) weet ik dat ik in het ziekenhuis moet bevallen. Buiten een hoog BMI is alles voor de rest prima met mij en de kleine boef. En de afspraken in het ziekenhuis zijn dan ook zeer minimaal (om de 8 weken en nu om de 5 weken).

M'n nichtje, net als ik een te hoog BMI, wist tot op de laatste week niet dat ze niet thuis mocht bevallen. Blijkbaar is zij al die tijd in die waan gelaten (zowel door de gynaecoloog en de VK) dat ze thuis mocht bevallen. Voor haar was het ook een grote teleurstelling. En dat kan ik me best voorstellen als je je er helemaal op instelt.

Nu wilde ik al niet thuis bevallen, dus voor mij is het niet zo erg. In het ziekenhuis, weliswaar niet zo confortabel  als thuis, hebben  ze wel alles bij de hand mochten ze moeten ingrijpen. Hou dat maar in gedachten.  

Succes met wennen en het komt vast allemaal goed!  

Liefs,  

Annemarie  

23 weken, 5 dagen.  

hoi hoi,

ik ken toevallig ook iemand die binennkort gaat bevallen en ook verder dan de bmi ook niks mankeert.
ze heeft een veel te hoge bmi waardoor ze dus ook net 5 weken voor de bevalling te horen kreeg dat het niet kon omdat als er iets was ze haar niet zo snel van boven naar beneden hadden gehaalt voor het risico.

oplossing:
ze heeft via de thuiszorg een bed gekregen , en die beneden in de woonkamer gezet en nu mag ze daarop wel thuis bevallen want het is BENEDEN.

dus mocht er iest zijn is de ambulance er snel bij
je moet het wel willen maar misschien is dit een oplossing voor je ???

succes groetjes moekje

Hallo,

ik geloof mijn ogen niet!!!

Dus als je BMI te hoog is, moet je naar het zkh?? Sinds wanneer is dit?? en wat is de grenswaarde...

Drie jaar geleden was min bmi hetzelfde als nu, maar toen mocht ik wel gewoon thuis bevallen...

Wat een bullsh*t....

Groetjes Valerie
34+6 wk

Hoi,

Ik had er wel van gehoord dat je als je te zwaar bent, je niet boven mag bevallen, omdat de ambulancebroeders je niet van de trap af mogen tillen (nou zie ik dat toch al niet zo snel gebeuren, op een brancard van de trap af, maar goed....).  Ik ben zelf ook te zwaar, maar zit nog niet aan de grens en  ik wilde toch al poliklinisch bevallen, dus voor mij maakt het niet zoveel uit. Ik heb mijn vk er naar gevraagd en zij vertelde mij dat de grens 120 kilo is, maar dat er per regio nog heel verschillend met de regels wordt omgegaan. Hier in Enschede doet men niet zo moeilijk over een paar kilo, maar in Zwolle bijvoorbeeld (heb ik gehoord) is men juist weer heel streng.
Volgens mijn vk mag je thuis bevallen als je zorgt dat er een bed in de huiskamer staat. Maar het verschilt dus blijkbaar per regio, per verloskundige en per gynaecoloog.

Ik hoop voor jullie dat jullie het voorelkaar krijgen om op de plek te bevallen waar je je het prettigst voelt!

Succes!

Groetjes Lilian
(40w, 6d)

Terug
Bovenaan