boos en verdrietig!

Dag allemaal,

Dit is niet echt een ontwikkelingsverhaal, maar 'k weet ook niet waar ik het anders kwijt moet....
'k MOET gewoon even m'n frustratie uiten over de mishandelingsberichten uit de media: In 2 dagen tijd 2 mishandelde babies, met de dood als gevolg! Gezinnen met kinderen die allemaal uit huis worden geplaatst vanwege verwaarlozing....Mijn strot knijpt ervan dicht, mijn traanbuizen schieten ervan vol!
Hoe kun je zo diep zinken dat je een weerloos hummeltje / kind  zo iets aandoet.. Er zijn duizenden stellen die alles over hebben voor een kindje en toch lukt het hen niet dit via de 'normale' weg voor elkaar te krijgen. Adoptie is een geweldig alternatief, en ook de screening die je dan moet ondergaan vind ik super. Wreed toch dat andere idioten maar zo een kindje op de wereld kunnen zetten en het dan verwaarlozen / mishandelen etc etc...
Ik pleit voor medogenloos hoge straffen!

Zo...even m'n ei kwijt.
 
Ja, helemaal eens. En sinds ik moeder ben begin ik acuut te janken, alleen bij de gedachte al. Zodra zo'n verhaal op het nieuws begint dan moet ik zappen!
 
Valt het je wel eens op hoe vaak het stiefvaders zijn die de koters van
hun vriendin iets aandoen? (vb: Rowena / Meisje van nulde)

Is haast net als met mannetjesleeuwen die welpjes van de vrouwtjes afslachtten zodat ze met haar kunnen paren.



Alleenstaande moeders zijn zowiezo kwetsbaar ("Wie wil me nu nog" enzo)
dus dit soort hufters maken daar misbruik van en manipuleren zo'n vrouw
dusdanig dat ze alleen nog maar aan hem denken.



En ik weet niet hoe ik er over moet denken of hoe ik in zo'n situatie
zo handelen, maar ik kan er gewoon niet bij dat ik het huis uit vlucht
voor iemand die me wil vermoorden terwijl ik mijn kind(eren) achter laat.



Ik ga liever dood dan dat mijn kind iets overkomt.

 
Mij doet het inderdaad veel meer sinds ik zelf 'n kindje heb! Wordt ook helemaal naar van dat soort berichten, hoe KAN je?!
En inderdaad, je eerste instinct moet toch zijn om je kindjes te beschermen i.p.v. om jezelf te beschermen (vluchten uit huis).
 
Ik zet vanmorgen de tv aan: "Er is een dood babytje gevonden  van ongeveer 2 maanden oud". Volgens mij was dit ergens bij Antwerpen. Ze weten nog niet wie het is en wat er is gebeurd, maar dat wil ik denk ik ook niet weten. Dan draait je maag toch even om!!!!! Waar gaat het heen met deze wereld!!!!
 
hoi

ik kan het gewoon niet begrijpen dat iemand zo'n weerloos kindje iets aan kan doen. sorry maar mijn man zegt altijd zo iemand moeten ze ophangen  omdat hij uit irak komt en daar worden de mensen opgehangen als ze zo iets doen.
ik vind het zo schandalig ook vorige maand met die kindjes van 2 en 3 en nu week 2 baby van 2 en 8 maanden en vanmorgen weer het bericht dat er een babylijkje is gevonden vlak bij antwerpen waar gaat het heen met deze wereld.
er zijn zat middelen om een zwangerschap tegen te gaan en anders op geven voor adoptie er zitten zoveel gezinnen te wachten op een kindje. (ik ben tegen abortus omdat ik dat ook moord vind). mijn zusje is al 5 jaar bezig om een baby te krijgen en dat lukt maar niet en hun gooien hun kindje gewoon dood.
ik moet er gewoon van hulen met al die berichten.
laatst zijn bij een 12 kinderen weg gehaald omdat ze mishandeld werden daar was de kinderbeschering op tijd bij maar in de meeste gevallen zijn ze te laat en dan komen ze pas in actie.
zo ik ben ook mijn verhaal kwijt

groetjes kristel 2lingmama
 
hai hai,

ja echt opknopen die gasten die dit over hun hart(welk hart???)  heen kunnen kijgen.
het spijt me dat ik zo grof ben maar ik ben zo'n moeder die de hele medische malle molen door moet staan om zo'n schitterend wonder te mogen krijgen.
het gaat me echt aan het hart dit soort dingen.
gewoon niet te begrijpen.

liefs mama van sean
 
Terug
Bovenaan