Boos op een vriendin

A

Anoniem

Guest
Ik moet even iets met jullie delen hoor.Een vriendin van mij heeft een ex waar ze een paar miskramen mee achter de rug heeft.Nu heeft zij een nieuwe vriend en was het gelijk raak en is nu 4 maanden zwanger.Ik krijg nu steeds van haar te horen dat dat die miskramen zo hadden moeten zijn en dat het vaker voorkomt dat het bij een nieuwe partner wel vaak goed gaat.Jullie begrijpen dat dit erg bot bij mij overkwam.Mijn vriend en ik zijn erg gelukkig samen en hebben 1 miskraam achter de rug.Bij mij komt het over alsof dit bij ons ook zo had moeten zijn.Snappen jullie een beetje wat ik bedoel?.Die woorden van haar kwetsen mij erg,omdat mijn vriend en ik dolgraag een kind samen willen.Ik heb haar al duidelijk proberen te maken dat ik het echt een domme redenering vind, maar ik ben nog niet tot haar doorgedrongen en dit zal ook niet gaan lukken.Bedankt voor het lezen.
Liefs Angela

hoi angela,

ja wat jou vriendin doet, lijkt geen vriendin.
als ze jou echt goed kent, dan moet ze weten dat ze jou er pijn mee doet.
ik heb zelf ook zo'n soort ervaring achter de rug, en achteraf bleek dus ook zo dat ze het me niet gunde.....
tja erg genoeg natuurlijk, maar ik bedoel als iemand eerder zwanger is als iemand anders wie misschien iets langer bezig is ofzo ga je toch niks misgunnen... zo denk ik erover.
toen ik haar vertelde van mijn mk leek het wel of ze opgelucht was.
heb ook gelijk de (zogenaamde) vriendschap op een koud vuurtje gezet.

groetjes debra

Jammer dat dit niet tot haar door dringt, want dit is inderdaad een vreselijke domme opmerking van haar.
Helemaal als je vriendin weet dat jij een miskraam hebt gehad. Het zou mij ook veel pijn doen, en als ze niet begrijpt wat je bedoelt, lijkt het dat jij niet zo'n goede vriendin bent voor haar als zij voor jou is. Veel sterkte!

hoi peg, ik denk dat je dat andersom bedoelt niet.
"lijkt het dat jij niet zo'n goede vriendin bent voor haar als zij voor jou"ik denk dat dat omgekeerd bedoeld is
groetjes debra

Hoi Angela,
Helaas spreek ik hier uit ervaring. Ook ik had een vriendin die mij als vriendin had omdat ze het schijnbaar heerlijk vond om mensen om zich heen te hebben die het minder getroffen hadden. Toen ik bij mijn man weg was en een hele aardige vriend had, was ik niet meer interessant.

Iemand die zulke kwetsende opmerkingen maakt als jouw 'vriendin' is geen vriendin hoor! Van een vriendin mag je verwachten dat ze net zo tegen jou doet als jij tegen haar doet en dat lijkt me hier niet het geval. Gelukkig kun je vrienden zelf uitzoeken; ik zou een andere 'uitzoeken' als ik jou was! Heb ik ook gedaan, het voelt veel beter om mensen om je heen te hebben die je wel het beste gunnen!

Heel veel sterkte!
Liefs, el.

Tja voor haar is dat geluk bij een ongeluk. Maar ze vergeet hierbij aan jullie verdriet te denken. Maar vergeet nooit dat niemand je zo goed kan bergijpen dan jijzelf. Ik bots ook weer iedere keer er tegenaan dat mensen zo bot zijn. XXX

behandel anderen zoals je zelf behandeld wilt worden.... volgens mij heeft die "vriendin" van jou dit niet zo goed begrepen... maar of ze nou gelijk een slechter mens is... dat weet ik niet hoor... soms hebben mensen moeite met inleven in andere personen... ik zou ze niet direct veroordelen... in een later stadium ben je waarschijnlijk wel weer blij dat ze er voor je is...

Vaak is de reden van zoiets,....
dat je verwachting te hoog is en dan kan het alleen maar tegen vallen.

als jij het een vriendin noemt, heeft ze toch wel wat meer krediet bij je opgebouwd dan dit
en laat je een vriendschap toch niet stuklopen op zoiets....

Hoi Angela,

Weet die 'vriendin' dat jullie bezig zijn mom zwanger te worden? Zoja, dan moet ze idd eens 10 keer nadenken voor ze nog van die uitspraken doet.
Ik denk gewoon dat ze die miskramen nog niet helemaal verwerkt heeft en dat ze een 'schuldige' zoekt om haar geluk nu goed te praten. Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.
Nu, ik vind ook niet dat ze zoiets moet zeggen hoor, ik hoop dat het voor jou snel raak is.

grtjs,
Bea

Terug
Bovenaan