boos op kraamzorg

A

Anoniem

Guest
Hoi
ik moet even spuien hoor. Ik ben over 2 weken uitgerekend en nu krijg ik een brief van de thuiszorg dat ze minder uren gaan leveren omdat ze te weinig mensen hebben.
Ik snap wel dat ze het moeten doen met de mensen die ze hebben maar ik vind het hele stom dat ik mijn zaakjes al voor 12 weken (dus ergens in mei geloof ik) allemaal moet doorgeven en dat zij er wel 2 weken van te voren van af kunnen! wat ene teleurstelling. op dit moment heb ik de neiging om te zeggen: blijf maar helemaal weg. maar dat vind mijn man niet goed :)
ik snap ook wel dat ik door de hormonen dat feller reageer maar ik vind het hopeloos. ik heb ze gebeld en dan zeggen ze gewoon we geven iedereen midner anders kunnen we sommige mensen niet helpen. ik begrijp het wel maar ik ben echt teleurgesteld ook in het weinige begrip dat zij tonen voor je teleurstelling. hebben jullie trouwens ook zo'n brief gehad of tref ik het gewoon niet goed?
groetjes

Volgens mij heb jij wettelijk recht op zoveel aantal uren kraamzorg (44 geloof ik).
Hoe ze dat oplossen moeten ze daar bij het kraamzorg bureau maar uitzoeken. Hebben jullie nog andere organisaties in de buurt? Probeer daar es te vragen misschien hebben die het wel aan tijd.
Ik begrijp je boosheid.
Groetjes

hoi hoi

Ik kan me voorstellen dat je je hier erg boos om maakt.
IK zou me ook erg boos maken zo kort van te voren..
Volgens mij heb je minimaal RECHT op 24 uur das dus niet
zo heel veel.. Mag ik vragen van wie je de kraamzorg krijgt??

gr damam

De zorg komt van thebe
ik heb het nu bij mijn zorgverzekeraar neer gelegd en de organisatie zelf gebeld, maar thebe zegt gewoon: je zorgverzekering weet er al van en er is gene oplossing het is nu eenmaal druk daar kunnen we ook niets aan doen, maar ik vin dhet gewoon vreemd dat ik zefl wel alles zo vroeg moet regelen en dan zij er zo laat nog zo makkelijk wijzigingen in aan kunnen brengen. Mijn man zegt: die ene dag lossen we wel op dat maakt niet zoveel en er ik ben in de luxe positie dat er echt wel mensen om me heen het opvangen maar ben wel teleurgesteld (dus wilde even flink spuien :) )

HI

zoals je misschien weet ben ik al bevallen en moest een week in het ziekenhuis blijven. Heb toen gebeld voor kraamzorg, en er werd mij verteld dat ik 3 uur zou krijgen (ipv 8 uur) omdat het druk was. Ik denk dat het overal hetzelfde is. Gewoon op je strepen staan, proberen zou ik zeggen.

We hebben uiteindelijk toch 1 dag van 8 uur gekregen. Daarna nog 2 extra dagen gekregen (geregeld door de verloskundige) maar dat kwam omdat onze dochter in de couveuze had gelegen en prematuur is.

Het is eigenlijk belachelijk, vraag je je toch af waar je al die ziektekosten premie voor betaald.

groetjes,
lia

Ik ben in september bevallen en kreeg ook een dag na mijn bevalling te horen dat ik zeer waarschijnlijk minder kraamzorg zou krijgen, omdat er te veel baby's geboren werden. Beter gezegd: de kraamzorgorganisatie heeft gewoon te veel contracten afgesloten met de verzekeringsmaatschappij. Uiteindelijk heb ik wel het aantal uren gekregen waarop ik recht had.
Ik heb de kraamverzorgster gemeld dat ik het niet zou accepteren dat ik minder hulp zou krijgen dan afgesproken, omdat de kraamzorgorganisatie nu eenmaal een contract met mijn verzekeringsmaatschappij heeft en dat ze anders dat contract niet had moeten aangaan. Ook de verloskundige, die een advies kan geven over het aantal uren dat kraamzorg nodig is, kan soms nog een rol spelen om gewoon het aantal uren te krijgen waarop je recht hebt.
Bij de intake kon de kraamzorgorganisatie mij helemaal niets zeggen over het aantal uren dat ik zou krijgen, omdat ze daar nou eenmaal geen uitspraken over konden doen, hoewel ik een brief heb gekregen waarin stond dat ik recht had op 44 uur. Het gesprek verliep zo onvriendelijk dat ik direct de telefoon weer heb gepakt om mijn beklag te doen bij de kraamzorgorganisatie. Toen is mij verteld dat ik in principe gewoon recht had op 44 uur (4 uur bij de bevalling en 40 uur in de dagen erna; wanneer je borstvoeding geeft blijft het aantal uren 44, bij flesvoeding kunnen er wat uren vanaf gaan). Alleen in vakantieperiodes kon het gebeuren dat je minder zorg kreeg. Ook vertelden ze mij erbij dat dat op mij zeker niet van toepassing zou zijn, omdat ik niet in de vakantie zou bevallen. En die woorden heb ik natuurlijk ook nog even herhaald tegen de kraamverzorgster.
Ik ben zelf op een donderdag bevallen en heb die dag 5 uur zorg gehad, de dag erna 7,5 uur en op zaterdag en zondag 4 uur om vervolgens op maandag, dinsdag en woensdag weer 7,5 uur zorg te krijgen en op donderdag 6 uur). Ik heb er zelf voor gekozen om in het weekeinde maar halve dagen hulp te krijgen, omdat mijn partner dan thuis is.

Ik heb de brief van Thebe ook gekregen...tsja....7 dagen in plaats van 8...heeft het zin om boos te worden, wat betekent 1 dag? Volgens mij zijn de eerste dagen het belangrijkst. En als je voor de kraamzorg moet betalen dan betaal je toch alleen voor de gewerkte uren dus laat maar. Het heeft echt geen zin om je energie daaraan te verspillen. Maak gewoon optimaal gebruik van de 7 dagen die je krijg, ga ik ook doen.
Babs

Terug
Bovenaan