Boos over uitleg borstvoeding

Sorry moeders, maar ik moet even mijn hart luchten en jullie de vraag stellen.
Ik heb veel over borstvoeding gelezen, sta op het punt van bevallen, ken de site www.borstvoeding.nl en ben naar een voorlichtingsavond geweest.
Nou, bij die laatste twee worden vitamine K+D niet genoemd hoor! Dat is toch stom?? ik weet nu dus dat borstvoeding in tegenstelling tot flesvoeding niet genoeg stoffen bevat om je kind daarmee te voeden. Maar nergen kom ik erachter hoe, hoevaak, wanneer ik mijn kleine straks die vitaminen moet toedienen!!!
Prima dat het zo gepromoot wordt, borstvoeding geven, maar ook de tegens of in ieder geval de belangrijke bijkomstigheden moeten genoemd worden!!
 
Als je kleine straks is geboren moet je na 1 week beginnen met vit k en na 2 weken beginnen met d en dan 3 druppeltjes van ieder per dag geven.
Maar dat vertelt je kraamhulp ook aan je!!!
Ik wist het ook niet nl.

Suc6
 
Hoi,
Je bereidt je goed voor zie ik :))
Herkenbaar ... het blijkt vaak achteraf dat je je druk hebt gemaakt om niks, omdat alles tegen de tijd dat het nodig is, gewoon duidelijk wordt. Kraamhulp en verloskundige laten niets aan het toeval over is mijn ervaring.
Vit. D: flesje van drogist 5 druppels per dag (staat ook op de verpakking), vit K. (apotheek) 3 dr. per dag tot 3 mnd.
Wij geven 's avonds alle druppeltjes tegelijk op een lepeltje. Daarna geef ik nog wat voeding omdat ze zo'n vies gezicht trekt na de druppels, dat ik denk dat ze niet echt goed smaken. Even de boel wegspoelen daarna dus.
Veel succes met de laatste loodjes!
 
onze kraamhulp vertelde dat je de druppels voor een voeding moest geven, dus eerst druppels en dan voeden. Niet alleen de druppels geven ook daarna meteen voeden.

succes, anita
 
Bedankt voor jullie duidelijkheid! En gelukkig dat de verloskundige met een receptje komt, ook dat hoor ik voor het eerst. Ik ga me er lekker niet meer druk over maken en wacht het receptje af!!

Veel groetjes,
Yara
 
Terug
Bovenaan