Boos tijdens en na de flesvoeding

Onze zoon (9 weken) wordt erg boos als hij tussendoor een boertje moet laten. Ook als de fles leeg is (hij krijgt nu 5 x 200) wordt hij ontzettend boos.

Omdat hij zo boos wordt, spuugt hij een groot deel van zijn fles uit.

Help, hoe komt dit toch?

Moet hij een boertje laten omdat hij dat zelf moet, of omdat jij vind dat dat moet?
Mijn zoontje pikt het ook niet als ik halverwege een fles uit z'n mond trek. (ik pik het ook niet als iemand halverwege mijn maaltijd m'n bord voor m'n neus weghaalt!).
En misschien moet je na de fles wat minder de nadruk leggen op het 'moeten boeren'. Als de fles leeg is en je trekt 'm niet meteen helemaal overeind maar gewoon een beetje tegen je aan laten hangen (iets rechterop dan de fles-drink-stand) komt dat boertje ook wel. En zo niet dan kun je 'm altijd na een paar minuten weer ietsje rechterop houden.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Liefs Phira

Nou bij mij word ie niet echt boos maar als ik halverwege de fles van hem afpak om het ff te laten zakken gaat hij gelijk huilen en als hij de fles weer heeft is het goed.
meestal als ik hem ff heb afgepakt dan gaat hij er ook als een gek weer aan zuigen waardoor hij zich verslikt! dus ik laat hem het nu meestal helemaal opdrinken en dan is het goed, wat hij dan te veel heeft gehad spuugt ie dan wel uit..
Misschien wil jou kleintje al iets meer drinken?? misschien dat hij niet verzadigd is en daarom dan boos word omdat hij meer wil?

Het klinkt mij in de oren alsof hij behoorlijk honger heeft, komt hij over het algemeen ook snel voor een volgende voeding of sabbelt hij veel op zijn knuistjes? Misschien is het dan een idee om op Nutrilon Forte over te stappen? Het kan ook het "sprongetje" zijn bij 8-10 weken en is het over een paar dagen weer over, misschien wil hij dan na de fles nog lekker op een fopspeen sabbelen als troost (als hij die pakt natuurlijk).
Succes!

Terug
Bovenaan