Boos van al die zeurende vriendinnen met ben je al zwanger!

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik ben zo kwaad op al die zeikende mensen die vragen of we al gezinsuitbreiding krijgen!
Een paar vriendinnen van me zijn net zwanger en ik heb al een dochtertje van 9 jaar, we willen graag nog een kindje erbij maar na twee miskramen vorig jaar en nog steeds voor controles ná de twee miskramen die lopen bij de Gynecoloog, met zich afvragende waarom ik niet meer zwanger ben geraakt ná mijn laatste miskraam september 2006, ben ik het kots ziek van al die zeikende mensen die nieuwsgierig vragen of ik al weer zwanger ben, bah!
toch blijf ik nog althans beleefd hoor, maar ik kook van woede maar hou me nog in, nog één die vraagt erna, barst de bom denk ik.
Ik weet ook dat het goed bedoeld zal zijn, maar sommige mensen zijn zo stom bezig, daar vraag je toch niet na, dat is toch pijnlijk voor mijn vriend en zeker ook voor mij.
Wat vinden jullie nou van die domme mensen die zoiets vragen, sommige dingen vraag je gewoon niet steeds, dat is prive en tussen twee mensen lijkt me.

Hoi,

Ik kan me voorstellen dat dat soort vragen jje heel boos en verdrietig maakt. Ondanks dat het waarschijnlijk vaak lief bedoelt is komen dat soort vragen toch hard aan he....
Je zou natuurlijk kunnen zeggen dat je er niet over wilt praten, vaak is dat al wel een hint en houden mensen erover op, maar ja, helemaal voorkomen doe je het niet natuurlijk....
Laten we maar hopen dat je iid gewoon snel zwanger zult worden, dan kun je zulke vragen vol trots met 'ja' beantwoorden.
Sterkte meid, ik duim voor je

Liefs Sindarin

Hoi Sharon,

wat vervelend zeg dat het bij jou allemaal zo moeilijk gaat voor een 2e kindje. Ik kan me goed voorstellen dat je er veel pijn van hebt. En dan is het inderdaad erg vervelend als er allemaal mensen veeeeeel te nieuwsgierig zijn. Ik denk dat vele niet weten dat die vraag erg moeilijk kan zijn.
Ik vind het knap van je dat je altijd netjes antwoord. Een antwoord als: "Als het zover is dan ben je de eerste die het hoort", kan aangeven dat je er niet over wilt praten en dat zij te ver is gegaan met je erna te vragen.

sterkte
vs

Da's inderdaad super vervelend. Ik vind ook dat je niet naar zoiets vraagt. Ons werd ook vaak gevraagd wanneer er een kindje zou komen. Mijn standaard antwoord was "als wij er samen aan toe zijn". Het heeft bij ons ruim 2 jaar geduurd voor ik zwanger was. In de loop van de tijd wordt  zo'n vraag steeds pijnlijker! En helemaal als iedereen om je heen wel zwanger is.

Meid, heel veel sterkte en ik hoop van harte dat je snel weer zwanger mag zijn en dat deze dan ook goed mag verlopen.

Groetjes,
mv Tijs

Hoi Sharon,

Gewoon de volgende vraag terug vuren: "Waarom wil je dat weten?" Prachtige zin voor veel te nieuwsgierige mensen en kun je op allerlei gebied toepassen. Staan ze mooi met hun mond vol tanden. En mochten ze toch een bord voor hun kop hebben en er op doorgaan, kun je gewoon zeggen dat je niet van plan bent antwoord op hun vraag te geven omdat het ze simpelweg niet aangaat.

Vreselijk he dat soort mensen. Sommigen snappen er echt  niks van!

Groetjes,
Luna

Terug
Bovenaan