Boos, verdrietig en teleurgesteld???

A

Anoniem

Guest
Hoi Meiden,

Eigenlijk weet ik niet wat ik ben! Even van me afschrijven hoor. Dit is mijn derde zwangerschap en bij alle drie ben ik tot het einde toe heel erg misselijk. Bij de tweede zwangerschap was het zo erg dat ik met 10 weken al volledig in de ziektewet belandde.

Nu is dat niet het enige, verder gaat zwanger zijn bij mij ook niet echt soepel. Bij de eerste kreeg ik met 28 weken weeen en begon er ontsluiting te komen, hierdoor heb ik 6 weken volledig op bed moeten liggen.

Bij de tweede werd er vanaf week 20 gesproken over groeiachterstanden en soms werd ik na een controle (ik moest vanaf week 16 al elke twee weken op controle komen omdat het allemaal niet zo lekker ging) met spoed naar het ziekenhuis voor een ctg, echo etc omdat ze dan echt heel ontevreden waren over de groei. Uiteindelijk is het meegevallen gelukkig.

Deze zwangerschap ben ik vanaf de test gaan rusten tussen de middag en 's avonds om 20.30 uur naar bed, alles prive aan de kant geschoven om het maar zo lang mogelijk vol te houden. Helaas ging het na 20 weken steeds slechter, de misselijkheid nam enorm toe en ik kreeg erge bekkenklachten. Uiteindelijk mocht ik met 26 weken niet meer werken omdat het kindje ook niet goed groeide.

Met 20 weken liep het kindje op schema, met 28 weken een week achter en met 33 weken lijkt het 3 weken achter te lopen (maandag krijg ik een echte uitgebreide groeiecho). Verder heb ik al 5 weken hele erg voorweeen (soms om de 2 a 3 minuten) en slaap ik bijna niet meer.

Maar goed, waarom ik me nu precies zo voel......ik hoor helemaal niks van mijn collega's. Deze week (en volgende week) zijn er wat afscheidsrecepties en daar ben ik dus bij. Er wordt niet aan me gevraagd hoe het gaat, er wordt vanuit hunzelf nauwelijks tegen me gesproken en als ik zelf vertel hoe het gaat krijg ik alleen maar te horen: "je wilde het zelf nog een keer, je had het kunnen verwachten, je was er toch zelf bij" Als ik over de groei vertel halen ze hun schouders gewoon op!

Natuurlijk heb ik er rekening mee gehouden dat ik weer ziek zou worden, maar daar heb ik voor zover mogelijk alles aan gedaan om het zolang mogelijk vol te houden. En natuurlijk heb ik zelf voor een zwangerschap gekozen, maar ik kies er toch niet voor om zoveel voorweeen te hebben of laat staan voor spanningen rondom de groei!

Ik had al niet veel van mijn collega's verwacht, dat had ik de vorige zwangerschap al gemerkt, maar dat ze nu zo zouden doen dat raakt me echt.

Ik snap best dat het voor hen heel vervelend is dat ik nu niet kan werken, maar ik kan er ook niks aan doen dat mijn werkgever geen vervanging regelt (er is nu al iemand met verlof, er is iemand overspannen en de vakanties zijn volop in gang). Op andere afdelingen wordt altijd vervanging geregeld behalve bij ons.

Zo, sorry voor mijn geklaag.

Syl
33+2

Jeetje meid, wat vervelend voor je.
Ik vind de reacties van je collegas gewoon ronduit schandalig. Dat ze niet eens interesse kunnen tonen door te vragen hoe het met je gaat is tot daar aan toe maar om ook nog eens te zeggen dat het je eigen schuld is, is gewoon niet te geloven!!!
Probeer je je er niet teveel van aan te trekken. Dat zal wel moeilijk gaan maar denk maar aan die kleine wonder die je straks lekker in je armen kunt houden en die zal het het allemaal waard maken... en jij weet zelf dat je je uiterste best gedaan hebt om het goed te laten verlopen. Je hebt gewoon pech gehad.
En sorry hoor maar als jou collegas nou denken dat jij zelf invloed hebt op hoe jou lichaam reageert op de zwangerschapshormonen of dat jij er zelf voor zou kiezen voor de groei-problemen met je kindje, dan zijn ze gewoon dom.
gr,
KC

Mennnnnn,wat heb jij een vreselijke collega's syl,sorry dat ik het zeg meid.
Bij de beesten af gewoon,alsof jij er voor kiest om al zo snel thuis te moeten gaan zitten zeg!! Jij vraagt er toch niet om,om deze problemen??

Probeer er maar niet te veel aan te denken hoor,want spanning kun je nu al helemaal niet gebruiken. Laat ze lekker,misschien speelt er ook wel wat anders mee?? Jaloezie misschien??? Ik weet het niet hoor,maar vind dit zo raar!!

Probeer ondanks alles toch een beetje te ontspannen,en te genieten,van wat jullie straks allemaal te wachten staat....nl een nieuw leven....en da's toch heel wat waard,dacht ik zo??

Sterkte Syl.

Liefs,Ingrid

Hoi.

Dat is inderdaa heel vervelend voor je en je zeurt absoluut niet. Ik snap heel goed dat jij je niet helemaal happy voelt en daar heb je inderdaa echt niet zelf voor gekozen. En wat je collega's betreft. Echt heel vervelend maar probeer er een beetje boven te staan. Ik hoop dat je het nog een beetje red deze laatse weken en dat je toch nog kan genieten. En als het goed gaat krijg je er straks inderdaa wat moois vooor terug.

Heel veel sterkte.
groetjes mamwil

Hee lieve Syl..

Meid, dat valt inderdaad allemaal ook echt niet mee en je hoeft je dus ook helemaal niet te verontschuldigen voor je geklaag, want dat doe je niet. Je lucht gewoon lekker even  je hart...

Ik weet als geen ander dat de reacties van andere mensen zo enorm zeer kunen doen...

Jij hebt het met je collega's die  zich schijnbaar niet eens een beetje in je kunnen intereseren..

Ik heb het met het beroep van mijn man. Net als van de week... Wordt ie weg geroepen in een voor ons moeilijke periode.. zeggen er doodleuk mensen tegen mij... "Tja, dat weet je van te voren... Daar heeft ie zelf voor getekend...."

Tuurlijk weten jij en ik waar we aan beginnen.. Maar op het moment dat jij ziek wordt en mijn man weg moet IS DAT GEWOON ECHT NIET LEUK....

En ik bedoel... Als bij jullie de wens gewoon enorm  groot is dat  jullie een derde kindje willen en mijn man iedere avond  chaggerijnig op de bank zit als hij in het burger leven werkt (hij heeft dat namelijk 3 jaar geprobeerd voor mij), welke keuze heb je dan....????

Meid, zoals je ziet, ik begrijp jou frustraties helemaal en je moet maar zo denken, die mensen snappen het niet of ze zijn te dom om het te begrijpen!!!!

Liefs en lucht hier lekker je hart!! (het lucht mijn zelfs op hihi!!)

Liefs en een dikke knuffel!

Marielle

Wat een mutsen zeg, net of jij er op zit te wachten om ziek te worden... ja, tuurlijk had je het aan kunnen zien komen bij de derde zwangerschap, so what???!!!!!! er zijn zoveel dingen in het leven die je aan kunt zien komen, moet je die allemaal maar laten, dan?? Zeker geen reden om voor een derde te gaan, voor hetzelfde geld had je je wel harstikke goed gevoeld !! Trek je er alsjeblieft niets van aan !! Oordelen doen ze toch wel, als ze willen !! Probeer te genieten, en de rest van je zwangerschap zo min mogelijk beroerd door te komen, da's veel belangrijker !!

Succes

Hoi Syl,

Wat vervelend voor je dat je collega's zo reageren. Maar het heeft geen zin om daar teleurgesteld over te blijven, want op de reacties van andere mensen heb je nu eenmaal geen invloed ! Jij weet van jezelf dat je er alles aan gedaan hebt om zo lang mogelijk door te werken en daar gaat het toch om. En om een gezond kindje natuurlijk!!!! Dus probeer positief te blijven, want al die stress is ook niet goed voor de baby. Na je verlof komt het met die collega's ook wel weer goed.

Sterkte er mee.

Liefs Janine

Wat kunnen mensen toch bot doen tegen elkaar....
Natuurlijk voel je je boos en teleurgesteld dat de mensen waar je normaal gesproken zoveel tijd mee doorbrengt het nu laten afweten...tel daarbij de hormonen nog eens op...
Probeer het vooral als hun probleem te zien dat ze zich zo moeilijk kunnen inleven en meeleven met een collega! Echt een persoonlijke tekortkoming hoor!
Denk vooral aan jezelf en je kindje want daar doe je het tenslotte allemaal voor!
Ik vind het hartstikke knap (en logisch)  van je dat je het verlangen om een derde kindje liefdevol  aan je gezin toe te voegen zwaarder hebt laten wegen dan 9 maanden ongemak, hopelijk kun je toch vele malen langer genieten van je kindje dan dat je er nu ongemak van hebt, raar dat mensen dat niet begrijpen.

Groeten Rian

Terug
Bovenaan