boosheid hoe ermee om te gaan?

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Hoe gaan jullie om met de teleurstelling. Ik merk dat ik elke maand bozer wordt dat het niet leukt. Misschien komt het ook wel omdat er elke maand nu een zwangere in mijn omgeving bij komt. Ik hoor alleen maar dat het de eerste keer raak is of dat het zelf niet eens gepland was. Echt frustie. Wij zijn vanaf augustus al aan het klussen. Ik heb een cyclus van 26 dagen dus heb nu 8 menstruaties gehad. Ik merk bij mezelf dat ik de hoop ga verliezen terwijl ik dit niet wil. Ik wil een weg proberen te vinden om dit positief te houden maar vind het nu erg moeilijk. Ik weet ook de gevolgen van stress en zwanger worden.
Ik heb nu voor het eerst ovulatietesten gehaald en ga er deze maand mee aan de slag. Heeft dit voor iemand het gewenste resultaat op geleverd?
Nou ik hou de hoop erin maak nu wel een diepe zucht maar het zal heus wel goed komen. Ongedultje

Hoi Ongeduldje

Ik herken je frustraties. Ik had dat ook na ronde 8 ik had het echt gehad. Ik ben in ronde 7 begonnen met ovulatietesten en ik heb in ronde 9 alleen getest op de dag waarvan ik ongeveer zeker wist dat mijn ei zat (eigenlijk meer om een kalender te hebben voor de ha) Ik heb die maand ook met mijn ha afgesproken dat in nog 2 rondes ging proberen en dan de mm in zou gaan. Ik heb het toen even helemaal opgegeven en mij ertoe gezet dat we gewoon volgende maand naar het ziekenhuis zouden gaan.
Maar,.. zover is het niet gekomen, die maand bleek ik zwanger, terwijl we niet speciaal geklust hebben en omdat mijn ei 2 dagen later was dan verwacht hadden we die dagen ook geen zin meer dus hebben we eigenlijk helemaal niet geklust (blijkbaar was 2 dagen ervoor goed genoeg)
Wat ik wil zeggen, hoe moeilijk het ook is, probeer er niet teveel me bezig te zijn, stel desnoods alvast een datum vast wanneer je de mm ingaat, dat gaf mij veel rust, omdat ik wist dat als het dan nog niet gelukt was we in ieder geval onderzocht zouden worden.
Ik wens je heel veel succes en sterkte in de volgende ronde

Groetjes natalie
(zwanger 8w6d)

Lief ongeduitje,

Nee het is zeker niet makkelijk allemaal, maar waarom boos worden? Je mag best wel je dipje hebben, maar altijd denken: kom op, we gaan er weer voor! Ik heb over mijn eerste zwangerschapswens 2 jaar gedaan!!!! Alles meegemaakt qua onderzoek in z.h. enz. Nooit is er iets gevonden, Nu ben ik proberen om zwanger te worden van ons tweede kindje. Ook heel moeilijk. Moet ik nu weer 2 jaar wachten??? Hetzelfde is het verdriet als je weer ongie wordt. Maar denk ook: Ik wordt ongesteld. Je hebt een hele mooie cyclus van 26 dagen, dus zelfs meer kans in 1 jaar om zwanger te worden. En je omgeving? Ja dat is altijd moeilijk. Misschien zijn die ovu-testen wat voor je. Ik gebruik ze nu ook voor het eerst. Zal morgen of overmorgen mijn "ei" hebben, maar er is nog niks tezien.  Ik heb ze gekocht via testjezelf. Tot nu toe vind ik het wel spannend. Misschien toch iets voor jou? Weet je tenminste zeker dat je op het goede moment klust. Als je dan na een paar ronde's nog niet zwanger bent, ga dan eens naar de ha. Dikke kus.

Tja, gemiddeld staat er een jaar voor. Dus voor alle meiden die in 1 maand zwanger worden is er ook iemand die er 2 jaar over doet, of nog langer.
Pin je niet vast aan dat het bij andere sneller gaat. Daar heb je niets aan.
Probeer jezelf niet gek te maken en gun jezelf in elk geval 1 jaar de tijd, voordat je dingen in het hoofd gaat halen.

Veel meiden bij wie het lang duurt vertellen dat niet, maar je bent heus niet de enige bij wie het niet in een half jaar lukt.

Ik begrijp heus wel dat je het moeilijk vind.
Ik ben nu ruim twee jaar bezig en ga binnenkort voor de tweede keer op kraambezoek bij iemand die gelijk met mij begon. Ik ben nog niet eens zwanger en zij heeft straks 2 kinderen binnen twee jaar. Ja, dat is zwaar. Maar ja, niet iedereen heeft zoveel geluk als haar. Boos worden helpt dan niet.

Heel veel succes ik hoop dat je jezelf een beetje meer tijd gunt en je niet helemaal gek loopt te maken.

Hoi Ongeduldje! Ik had die naam ook kunnen kiezen, ben net zo ongeduldig als jij en begin het nu ook goed zat te worden dat wachten. Ik ben vanaf juli aan het proberen. Afgelopen maand voor het eerst ovulatietesten gebruikt en wat blijkt mn eisprong komt niet op dag 14 maar op dag 19. Veel later als ik altijd dacht dus. Niet dat dat de reden is dat ik nog niet zwanger ben want we klusten gewoon om de dag. Maar ik heb nu wel een beter beeld van mn cyclus. Ben wel al naar de huisarts geweest vorige week. Situatie uitgelegd en zo. Mn vriend mag zn zaad laten testen. Dus als t deze ronde nog niet zo is dan gaan we dat doen. Maar ik vermoed alweer dat ik morgen of vrijdag weer ongesteld word. Heb natuurlijk al weer n est gedaan kon t weer eens niet alten Ik moet ook geen testen op voorraad hebben liggen thuis. Groetjes en succes!

Bedankt voor jullie reacties.
Het is ook meer de teleurstelling die me boos maakt. Het is ook goed om te horen dat je dus niet perse een jaar moet wachten voor dat je eventueel een sperma onderzoek kan krijgen. Ik loop wel in het ziekenhuis en heb verschillende echo's en uitstrijkjes gehad maar dat had niets te maken met zwanger worden. Daarvanuit zag ze dat ik wel eitjes maak want er waren er toen 3 aan het rijpen. Ik heb mijn hoop nu een beetje gevestigd op de ovulatietesten om duidelijk te krijgen wanneer we nu precies moeten klussen.
Maar bedankt voor jullie reacties.

Terug
Bovenaan