Ik zat met precies hetzelfde een paar weken geleden! Mijn dochter is nu 8 weken. Ik kon haar niet wegleggen met haar ogen open, dan huilde ze de hele boel bij elkaar. Naar mijn idee was dat geen 'ik val in slaap' huiltje. Ze wilde alleen maar bij mij op de borst slapen. Als ik haar dan op bed legde dan was het mis! Ik had ergens eens gelezen dat je een t-shirt van jezelf bij je baby in bed moet leggen. Zo hebben ze het idee dat je toch dichtbij bent. Ik geloofde er in eerste instantie totaal niet in, maar ik ben helemaal om! Ik heb het geprobeerd en sindsdien slaapt ze als een roos! De ene keer valt ze in slaap zonder te huilen en soms moet ze even wat dingen verwerken en dan huilt ze een klein beetje. Wat bij mij verder ook helpt is heel veel regelmaat. Als ze wakker is verschoon ik haar, krijgt ze borstvoeding even knuffelen/spelen en zodra ze gaapt dan breng ik haar naar bed. Ook daar heb ik regelmaat in. Ik leg haar neer en praat even tegen haar. Ik doe een muziekje aan, geef haar een kus op haar voorhoofd en wens haar weltrusten. Vervolgens loop ik de kamer uit. Kinderen hebben daar heel veel baat bij. Zo weten ze op den duur precies wat er gaat gebeuren, hoe jong ze ook zijn! Sinds ik dit allemaal doe slaapt ze ook de nacht door. Ze krijgt om 22.30 uur de laatste voeding en meld zich weer om 07.00 uur (of ik maak haar dan wakker). Hopelijk heb je hier iets aan.. Het kan trouwens ook zijn dat je kindje net middenin een sprongetje zit. Dit zijn wel lastige periodes.. Regelmaat lukt dan vaak niet. Probeer er relaxed mee om te gaan, je kindje voelt alles. Gelukkig gaan ook deze periodes weer over!