Booster corona

Hallo allemaal,

Zijn er al aanstaande mama's die met hun verloskundige of arts gesproken hebben over de booster tegen corona?

Ik begreep dat men er van uit gaat dat het geen kwaad kan, omdat tot nu toe blijkt dat de basisvaccinaties ook goed gaan. Ik twijfel wel over de noodzaak, heb eind juli mijn 2e prik gehad. Als de basisserie nog voldoende beschermd tegen een ernstig verloop, is dat dan niet voldoende? Van de vaccinatie zelf heb ik vorige keer best wat dagen koorts gehad.

Weet iemand of je kunt kiezen voor Pfizer of moderna? Pfizer is een volledige dosis, moderna slechts een halve.

Zijn er trouwens mensen die een antistoffen test hebben laten uitvoeren? Daar zit ik zelf aan te denken. Mogelijk geeft dat meer inzicht in de noodzaak.

Fijn om even wat hersenspinsels te kunnen delen.
 
Ik ga wel een boosterprik halen. Er worden steeds meer onderzoeken gepubliceerd waaruit blijkt dat er allerlei ontstekingen in de placenta te zien zijn bij vrouwen die corona tijdens de zwangerschap hebben gekregen, al dan niet met klachten. En over de gevolgen die dit voor de baby kan hebben.
En daarnaast loop je als hoogzwangere een verhoogd risico om in het derde trimester op de IC terecht te komen wanneer je corona zou krijgen.

Als ik dat kan voorkomen door een booster te nemen, dan ga ik dat wel doen.
Ook al heb ik zelf al een keer corona gehad en een prik. Als ik niet zwanger zou zijn, had ik de booster niet gehaald. Maar nu wil ik die risico’s niet lopen.
 
Fijn dat je dit deelt. Ik vind het de laatste tijd best spannend om zwanger te zijn gezien de recente ontwikkelingen van het virus en de placenta onderzoeken.

Persoonlijk doe ik alles om de kans van bescherming het kindje te vergroten. Als dat een booster is, dan gaan we daar ook voor. Maar, ik heb van de vaccinatie geen hinder ondervonden, dus ik snap wel dat je je daar zorgen om maakt.

Weet je hoe je zo’n antistoffen test zou moeten aanvragen? Ik vind dat eigenlijk ook wel een goed idee.
 
Hoi! Ik heb mijn booster inmiddels binnen. Ik voelde me steeds minder fijn met de nieuwe variant en oplopende besmettingen, dus ik ben heel erg blij dat ik een booster kon halen. Ik dacht ook, als je de eerste prikken genomen hebt waarom deze dan niet? Mijn verloskundige raadde het ook aan overigens :)
 
Ik heb in januari corona gehad en in mei gevaccineerd. Vorige week heb ik de booster gehaald en had er eigenlijk weinig twijfels over. Verloskundige vindt het ook een verstandige keuze. Moet er misschien wel bij zeggen dat mijn partner en ik beide long covid hebben (gehad) en net opgeknapt zijn. Dus buiten de risico's om qua zwangerschap, willen we dit ook echt niet meer. Is ook zwaar in combinatie met een kleintje.
 
https://www.bnr.nl/nieuws/gezondheid/10461134/gommers-voer-antistoffen-test-in dit is een stukje uit de podcast van Diederik Gommers betreft het testen van antistoffen
 
Terug
Bovenaan