Bord in de tuin

A

Anoniem

Guest
Ik moet echt even mijn ei kwijt. Maanden terug had ik het erover met een vriendin dat het mij zo leuk leek om een léúk bord in de tuin te krijgen als onze baby is geboren. Niet een gewone ooievaar, dat vind ik te standaard. Zij was meteen laaiend enthousiast, en haar man werkt ergens waar ze een industriele decoupeerzaag hebben staan, dus..... dat wilde ze graag voor mij regelen.

Afgelopen week maakte ik me ineens zorgen... Zou ze het bord al klaar hebben? Maar er naar vragen vond ik niet zo'n goed idee....dan vind ze me vast een regeltante dacht ik. Gisteravond heb ik haar (op advies van beide zusjes) een sms gestuurd. Misschien niet heel persoonlijk, maar bellen durfde ik niet goed. Of ze dat bord al klaar had voor in de tuin? Toen smste ze terug zo van "ow, ik wist niet dat ik het had beloofd, ik had gewoon gezegt dat wij dat misschien wel konden doen".

Nou daar zat ik dan.... huilend op de bank... (hormonen, maar ook teleurstelling). Als ik dat nou veeel eerder had geweten, dan had mijn man toch allang iets zelf gemaakt?? Ik ben meteen op internet gaan zoeken naar iets leuks, maar zag de bui al hangen dat we dit nooit voor de geboorte meer af krijgen. Gelukkig was manlief erg meelevend en heeft meteen actie ondernomen.

Binnen een uur stond er in de woonkamer een grote MDF-plaat, een beamer een laptop en hadden we een plaatje wat het moest gaan worden. Hij is echt een schat!!

Nu ligt buiten een lief getekend girafje met witte grondverf te drogen, vanavond heeft ie tijd om em te zagen, en dan kunnen we een beginnetje maken met het verfen van de kleurtjes..... Pfff wat een opluchting, we hebben Ukkie gevraagt iig even te wachten tot maandag, dan is de giraffe klaar.

Misschien denken jullie: zoiets doet de buurt toch vaak; maar wij wonen hier nog niet zo lang (nieuwbouw) en hebben ook niet echt veel contact met de buren enzo. Dus die vriendin leek me een prima oplossing. Maar ja....daar had ik dus iets teveel van verwacht. Nou: we doen het gewoon lekker zelf. Heb net   ook al blauwe en roze vlaggetjes en ballonnen gehaald... Dus dat komt wel goed...

Maar gisteravond....was ze even niet meer mijn vriendin...

Groetjes, Mirjam (37+4)

PS voor alle crea mama's: ik heb zelf rompertjes gekocht en van stof alle letters uitgeknipt van de jongens en meisjesnaam, en die op de rompers geregen. Die komen aan een waslijntje voor het raam te hangen... (en ligt dus al even te wachten in de kast haha) Misschien leuk voor anderen?? (of als je een handige (schoon)moeder hebt...

zelf hou ik niet zo van n bord in de tuin, hoewel zo'n giraffe wel leuk klinkt.
Ik heb gewoon iets tegen ooievaars.

Nou heb ik eerlijk gezegd nog nooit gehoord dat de buurt voor zoiets zorgt.
Misschien familie ofzo, maar ik dacht dat mensen dat altijd zelf deden.

Ik begrijp je teleurstelling. Ik had een soortgelijke ervaring met een goede vriendin.
Niet leuk!

Voor mijn eerste had ik zelf een bord geschilderd met.... een giraf! haha
En nu hebben we een zebra.

En ook ik hang een waslijn   (in de tuin) met   daaraan rompertjes. Hier in de buurt (Het Gooi) zie ik dat zelden of nooit, maar waar ik oorspronkelijk vandaan kom (het oosten) doen ze dat wel vaker. Ik vind het zo'n gezellig gezicht! En wat een leuk idee om de letters van de naam op de rompertjes te naaien. Ga ik ook snel doen!
Wel opschieten want ik heb nog maar twee weekjes.

Groetjes
Inge
37 - 5

Hoi Inge

Hier in de omgeving is het inderdaad heel normaal... Vanuit het Gooi gezien, woon ik ook in het Oosten (bij Zwolle). Grappig dat dat per gebied toch weer zo verschillend is. Ik vind het altijd erg leuk staan en rij ook regelmatig even "om" om te kijken hoe de baby heet!!

Over die rompers: Ik heb zelf de letters met de computer gemaakt 20cm hoog ofzo  en uitgeprint op papier. Deze legde ik dan op de stof en trok ze over met een pen. Daarna uitknippen en de randen "zigzaggen" op de naaimachine. En vervolgens met dubbel garen stikken op de rompertjes. Als de tuin weer "leeg" wordt gehaald dan kan ik de draadjes er zo uithalen en de witte rompers (expres grotere maat gekocht) gewoon weer gebruiken. Ik zag het idee een keer bij iemand anders en dacht: dat ga ik onthouden.

Succes!!

Mirjam

ik kan het me heel goed voorstellen hoe je je voelt. wij hebben voor onze eerste alles agezocht naar een bord van winnie de pooh en een trein ( aangezien me man modeltreinfanaat is) maar nergens te krijgen. een vriend van ons zou dat bord maken. ook ik durfde niet te vragen toen het erop aan ging en hij zei niks. alleen hadden we het geluk. dat hij er een super mooi bord van had gemaakt maar ons wilde verrassen en in spanning wilde houden.

maar op het laatst begon ik hem behoorlijk te knijpen. en toen ik uiteindelijk vroeg was ik zooooo blij te horen dat het al af in de garage stond te wachten op de grote dag.

nu is hetzelfde bord weer bijgewerkt en een bordje met de naam gemaakt dat staat al klaar bij ons in de garage nu.

wel super dta je mannetje zo hard aan de slag is gegaan. en eigenlijk is dit straks nog veel mooier een bord wat je zelf ontworpen en gemaakt hebt.al is de aanleiding ertoe wat minder.

nu je kleine goed teospreken nog een weekendje vol te houden

groetjes Dees
36,1wk

Hoi Meiden,

Bij de Hema kun je strijkpapier kopen (niet zo heel duur). Dan kun je letters uitprinten op dat papier en op de rompers strijken, scheelt een hoop werk!

Syl
17 oktober 2007

Petje af voor je lieve mannetje. Wij zijn allebei niet zo handig en creatief en hier in Nieuw Zeeland zie je geen borden of wat dan ook.
Wel ga ik slingers en balonnen buiten hangen (roze of blauw) dan zie je de mensen wel kijken omdat dat hier dus helemaal niet gebruikelijk is.

Miriam (37+6)

Hier in Zuid Holland zie je wel veel van die ooievaarsborden met dan een babypop in een soort doek. Vind het op zich wel grappig, maar die dingen moet je huren en dat vind ik dan weer zonde van het geld. Ik heb slingers voor aan de voorkant bij het raam en slingers voor in de woonkamer en ballonnen. En weet nog wel bij de vorige dat je ook mega veel kaarten krijgt, daarvoor heb ik leuke miniknijpertjes gekocht.

Dat van die rompertjes kende ik helemaal niet. Wel leuk idee!!

Terug
Bovenaan