Borderline en zwanger

Hai meiden,

Ik ben inmiddels in de  14e week zwschap aanbeland.  
7 jaar geleden is er bij mij borderline gecontateerd. Met medicijnen en intensieve therapie kreeg ik   het leven zachtjes aan weer onder controle en na 2 jaar was ik van de therapie en medicijnen af. kon heel goed mijn borderline onder controle houden, kende mijn symptomen en alarmfases heel goed.
Nu vorig jaar 2 miskramen gehad (en paar jaar daarvoor ook al 1) en direct na de  laatste miskraam weer zwanger geraakt, en nu lijkt alles perfect te verlopen in mijn buik. Alleen mijn borderline komt heel heftig weer om de hoek kijken. Kan het allemaal niet meer zo goed op een rijtje krijgen.  
Nu weet ik als geen ander dat de ene borderliner de andere niet is. Maar zou zo graag informatie over zwangerschap en borderline willen. op het internet kom ik maar 1 site tegen.
Gaat 1 van jullie door hetzelfde heen, of kennen jullie mensen of instanties die hier mee te maken hebben?
20 maart heb ik gelukkig intake voor psychische begeleiding, daar kijk ik echt naar uit.

xxx Annette

Hoi Annette,

ik heb geen ervaring met borderline, maar ik wil je wel even heel veel sterkte een een goede zwangerschap wensen. Ik hoop voor je dat het allemaal meevalt en dat je straks kan genieten van een gezonde baby.

Groetjes van Marloes

Hoi Anette,

Ik ben getrouwd geweest met een man met BPS en heb toen een cursus gevolgd via het Altrecht/ RIAGG. Zij hebben vast meet info of kunnen je wellicht doorverwijzen.

Ik heb ook positieve verhalen gelezen over www.levensstroom.nl wellicht heb je daar wat aan. Daar zijn mensen echt van hun BPS afgekomen!

Verder wil ik je zeggen dat ik een enorm respect voor je heb!! Dat je zo eerlijk bent en naar jezelf kijkt en ermee aan de slag gaat. Want BPS is niet niks!! Mijn ex man zei gewoon dat ik er maar mee moest leren omgaan en liet de BPS gewoon toe wat dus funest was voor mij en de kids, maar dat doe jij dus duidelijk niet en daar heb ik echt respect en bewondering voor!!!

Wellicht zijn er nog andere medicijnen voor tijdens de zwangerschap?

In ieder geval wil ik je heel veel succes wensen met dit alles en ook op je gesprek.

Geniet ook vooral van je kindje hoor!! Een groot bijzonder wondertje in je buik!!

Sterkte met alles.

Greets en hug, Natasja uit Ede.
36,5 wkn zwanger.

Hoi an,
Ik weet hoe je je eigen voelt ik ben zelf ook zwanger en heb de symtonen van bordeline.Ik heb er 2 jaar voor in therapie gezeten.Ik weet dat je hormonen sterker zijn dan bij andere zwangere vrouwen maar laat je niet gek maken er door..Ik vind het ook erg zwaar maar blijf praten met je naasten trek je eigen even terug als je het even niet meer ziet zitten dat helpt bij mij in ieder geval wel.Ik heb ook met mijn therapeut afgesproken als ik het niet meer trek dat ik dan hem bel en dat doe ik ook.
Ik vind het goed dat je een geprek heb wel gaan he!
Denk aan je kindje dat is het belangrijkste...En trek aan de bel als je het niet meer trek.
Ik kan er mee om gaan wel met ups en downs maar ik red het..
Ga er voor...laat even weten hoe je gesprek was..

Groetejs shir

Terug
Bovenaan