bordje pap vanaf wanneer?

hoi vroeg me af vanaf wanneer jullie s morgens een bordje pap geven
mijn dochter wou het nooit ,waar ik nu bijna 3 is en nog steeds een fles pap s morgens neemt
mijn zoontje is nu bijna 6 maanden
groetjes marijke

hallo,

volgens mij kan je nu al een bordje pap geven. En je mag met 4 maanden al een fles pap geven, dus ik zou zeggen lekker een bordje geven.

Groetjes Yolanda

Hoi,

Tja, leg aan je kindje denk ik dan maar.
Ik heb het ook van een bord af gedaan in het begin... zonder succes.
Ondertussen is ze 11 maanden en een fles pap vind ze heerlijk, en ik laat het maar lekker zo.
Gewoon proberen een weekje ofzo, is het niets.. kan je altijd nog terug naar die fles pap.

Groetjes Debby

Hallo,

Ja, gewoon doen hoor. Het mag inderdaad vanaf 4 maanden.  Ik doe het nu sinds 2 weken s'avonds een kommetje dikke pap omdat mijn zoontje dan s'nachts door slaapt en anders komt hij wel 2x s'nachts. Volgende week is hij een half jaar. Als  die kleintjes  vlot van het lepeltje willen happen kan het gerust.
s'Morgens of s'avonds dat bordje pap maakt niet zoveel uit denk ik want mijn zoontje krijgt s'morgens ook nog een papfles en dat vind hij net zo lekker dan alleen uit het kommetje.

ps het was een advies van het cb om met pap uit een kommetje te gaan beginnen,    want het is heel erg goed voor de mondmotoriek, vooral voor kindjes die hier problemen mee hebben, onze zoon onder andere ook, hij kon geen vloeibare voeding drinken en heeft daarom 10 weken aan de sonde gelegen.

Groetjes

De pap-fase kun je overslaan.
Als je met 6 maanden begint met bijvoeden van fruit en daarna warme hap kun je met 7 maanden een boterham toevoegen, daarna een tweede boterham, zodat je kindje met 8 a 9 maanden met het normale eetschema van het gezin mee-eet: ontbijt een boterham, koffietijd fruit, middageten een boterham, theetijd een tussendoortje en ' avonds met de warme hap mee-eten. Succes!

nou mama van marielle, ligt toch ook gedeeltelijk aan het kind hoor.
Ik krijg s'ochtend ook geen boterham door mijn keel, is vanaf kind zijnde altijd al zo geweest. (bord pap tot mijn 12e)
Mijn dochter heb ik het ook aangeboden, maar zij heeft dus precies het zelfde..
Tja, en als ze het lekker vind, wie ben ik dan hé??

Groetjes Debby

Ik zou de papfase ook niet per definitie overslaan, maar gewoon kijken naar wat je kind wil.
En ook niet onbelangrijk; een fles pap gaat vaak lekker snel, een bordje pap ook nog wel, maar een boterham niet. Zeker als je naar je werk moet vind ik dat ook nog wel meespelen.
Mijn zoontje ging met 10 maanden tijdens de vakantie van fles naar bordje pap en dat ging heel lang goed. Tot hij bijna anderhalf was en pap ineens eigenlijk niet meer lekker vond en brood wel. Ook al duurde dat langer, we zijn toen toch op brood overgegaan. Dan maar 10 minuutjes eerder je bed uit.

greet

De pap fase hoef je ook niet over te slaan maar kan wel. Als je kind het red op gewoon de fles en dan de bijvoeding van fruit en groente, dan een rijstewafeltje, soepstengeltje brood enz. Dan heeft je kind daarna het zelfde schema als jij hebt en eet je samen s ochtends een broodje, tussendoortje, broodje, tussendoortje, avondeten.

Dan hoef je dat neit meer te veranderen. En eigelijk is pap niet nodig zijn het loze calorien die we geven want eigelijk hebben ze het dus niet nodig.

Groetjes joyce

Terug
Bovenaan