borduren

Ik ben op zoek naar een borduurpakket
met vrachtauto's en of treinen en of motors en of vliegtuigen,
mijn zoon is hier helemaal gek van.
Is er iemand die een patroon heeft of een pakket en die daar niks mee doet??
Het valt niet mee om daar iets van te krijgen (kopen) hopelijk kan iemand mij helpen alvast bedankt

hoihoi,
Ik heb hier zelf geen ervaring mee maar mijn vriendin heeft adhd en haar oudste zoontje ook. Ik kan je vertellen dat als je zoontje adhd heeft je het niet alleen red.Bij mijn neefje, de oudste zoon van mijn zus, is
pas op 22 jarige leeftijd adhd geconstateerd, hij is altijd onhandelbaar geweest en heeft nu eindelijk hulp.Het gaat nu naar omstandigheden goed
Beide lopen dus bij een psychiater die hun en het gezin begeleid en beide gebruiken nu medicatie. Mijn advies is dus ga naar de huisarts en spreek je problemen en vraag om verwijzing naar een kinderpsychiater die kunnen je het beste helpen.Heel veel sterkte.

Eer ik mijn kind het plaatje ADHD liet opplakken wilde ik die diagnose dan toch wel door een kinderarts gesteld hebben. Mischien is het dat helemaal niet, en is een gesprek met je huisarts en een eventuele afspraak met een psycholoog wel zinvoller. Mischien reageer ik wat fel, en dat is mijn bedoeling niet, maar het etiketje ADHD wordt tegenwoordig zo snel opgeplakt, terwijl vaak met een iets andere aanpak zoveel bereikt wordt. Daar wil ik helemaal niet mee zeggen dat je iets fout doet, hoor!! Ik merk alleen soms aan mijn eigen drie kinderen dat als ik dingen die me storen eens anders aanpak (in een zeldzaam orgineel moment van me), dat ik dan van hun ook een heel andere reactie krijg.

Hoi,
Ik snap je bezorgdheid, maar de diagnose ADHD mag alleen gesteld worden door een psych.
Ga er inderdaad mee naar de huisarts. Zorg er ondertussen voor dat de dag er zo duidelijk mogelijk, voorspelbaar en gestructureerd uitziet. Hang desnoods tekeningetjes of pictogrammen op waaraan hij kan zien wat er gebeuren gaat die dag.
Er zijn verschillende varianten waarop hyperactiviteit één onderdeel is. Laat je goed adviseren en mocht het inderdaad ADHD zijn, kun je op geestelijke-gezondheid pagina.nl een aantal sites vinden van "lotgenoten".

Ik weet hoe moeilijk dat kan zijn. Het is al moeilijk te erkennen dat je eigen kind anders is dan die van anderen. Ook onze dochter van bijna 4 doorloopt nu het traject om te kijken of zij ADHD heeft. Volgens de bloedonderzoeken bij de kinderarts wel, nu gaat ze sinds drie maanden naar het medisch kinderdagverblijf waar ze ook geobserveerd word, zodat we samen met hun ermee aan de slgg kunnen. Wij weten ook echt niet meer wat we er zelf nog mee kunnen. Ik heb er nu spijt van dat we niet eerder aan de bel hebben getrokken. Alleen red je het niet, dat beseffen we nu pas. Sucses!!!!!

Ik ben het wel eens met die mevrouw die zei dat je wel heel voorzichtig moet zijn met de diagnose. Die moet echt wel door een arts gesteld worden. Heel veel kinderen zijn erg druk en soms kun je inderdaad met structuur en een andere aanpak een hele andere reactie krijgen. Mijn zoontje van drie daar word ik soms ook kierewiet van en hij rent van hot naar her en luistert nergens naar maar ik denk toch dat kinderen gewoon veel energie hebben. Overigens bestaat het natuurlijk wel en je kind zou het kunnen hebben maar wees er aub voorzichtig mee om zo'n etiket op je kind te plakken. Laat het goed onderzoeken en probeer ondertussen een andere aanpak. Pak hem bij zijn arm en dwing hem je aan te kijken. en zeggen: mamma wil niet dat je dat doet! En anders maar een tijdje in zijn kamer met de deur op slot.

Wat voorzichtigheid betreft sluit ik me aan bij de andere schrijfsters, maar ja, je kind zal het maar hebben. In ieder geval inderdaa structuur en voorspelbaarheid. Ieder klein dingentje vertellen voordat je/jullie het gaan doen en zo weinig mogelij kprikkels. Natuurlijk is spelen goed, maat verder zo weinig mogelijk afleiding als hij eindelijk ergens mee bezig is.

Ik hoop voor je dat jullie snel weer goed met elkaar overweg kunt

hallo toevallig op deze pagina terecht gekomen er staat een artikel in de margriet week 31 2003 over adhd
dit gaat over een dieet en heeft resultaat gehad bij die familie er staat zelf een adres bij van iemand die je kunt bellen misschien is dit niet voor iedereen maar je kunt het proberen
succes anna

Terug
Bovenaan