<p>Hee hallo,</p><p>Ik slaap samen met mijn kleintje. Ze is nu vier maanden en dat samen slapen doe ik graag. Zo deed ik het ook met haar broer. Echter haar broer hield van de speen en dus sliep hij vrij makkelijk na het voeden door met die speen in zijn mond.</p><p>Mijn dochtertje houdt helemaal niet van de speen, maar wil wel de hele nacht aan de borst. Gewoon de borst als speen.</p><p>Nou dan lees ik van alles over hoe de borst er eerst was, en hoe de speen de borst nabootst en hoe het geweldig is voor je productie, de hechting, hoe het troost biedt. </p><p>Ik vind het geweldig. </p><p>Maar wanneer stopt het? Want ik wil eigenlijk geen speen zijn ?</p><p>Ben helemaal in dubio want niks in mij wil stoppen met samen slapen (ga ik ook niet doen) en ik wil haar ook niet laten huilen (geen optie voor mij). Misschien dacht ik, kan ik haar aan een speentje laten wennen?! Tot noch toe trapt ze er niet in. Soms denk ik, ik zit de rit wel uit nog een paar maanden. </p><p> </p><p>Herkent iemand dit? En hoe ging dat bij jou?</p><p> </p>