Borst als speen

<p>Hee hallo,</p><p>Ik slaap samen met mijn kleintje. Ze is nu vier maanden en dat samen slapen doe ik graag. Zo deed ik het ook met haar broer. Echter haar broer hield van de speen en dus sliep hij vrij makkelijk na het voeden door met die speen in zijn mond.</p><p>Mijn dochtertje houdt helemaal niet van de speen, maar wil wel de hele nacht aan de borst. Gewoon de borst als speen.</p><p>Nou dan lees ik van alles over hoe de borst er eerst was, en hoe de speen de borst nabootst en hoe het geweldig is voor je productie, de hechting, hoe het troost biedt. </p><p>Ik vind het geweldig. </p><p>Maar wanneer stopt het? Want ik wil eigenlijk geen speen zijn ?</p><p>Ben helemaal in dubio want niks in mij wil stoppen met samen slapen (ga ik ook niet doen) en ik wil haar ook niet laten huilen (geen optie voor mij). Misschien dacht ik, kan ik haar aan een speentje laten wennen?! Tot noch toe trapt ze er niet in. Soms denk ik, ik zit de rit wel uit nog een paar maanden. </p><p> </p><p>Herkent iemand dit? En hoe ging dat bij jou?</p><p> </p>

Het is voor mij even geleden, maar volgens mij is het niet de bedoeling dat je borst als speen gebruikt wordt. Maar dat moet je natuurlijk verder helemaal zelf weten. :) Heb je al verschillende speentjes (vorm, formaat) geprobeerd?

Hi JdeB,
Dat zeggen ze ja. Maar die meningen zijn per stroming sterk verschillend. Hoewel ik je moet zeggen dat mijn tepel dat niet zou hebben getrokken de eerste keer. Deze keer "gelukkig" wel.
We hebben natuurrubber en siliconen geprobeerd, kersvorm en orthodontisch en verschillende lengtes. Het maakt haar niet uit. Ze wil ook niet echt een fles (heel onhandig want ik ga in November weer werken). Speelgoed wel, dus het gaat haar echt om de zuigbehoefte die ze enkel aan de borst wil voldoen. 

Spenen aan de borst is heel normaal. Mijn dochter doet het ook graag. Ik vind het super schattig en heel intiem. Sorry heb geen tips maar wou dit even kwijt. Succes ermee. Lijkt me lastig om het spenen 'af te leren'.

Ik heb geen tips, maar herken t wel. Hier krijg ik m'n dochter van 6 maanden ook altijd rustig met de borst. Of t wel of niet de bedoeling is weet ik niet. Wat ik wel weet is dat zij er relaxed door wordt en ik ook (als zij rustig is). Daarnaast heb ik er verder geen last door bij mijn tepels. En wat je zegt, het zal toch op een gegeven moment denk ik wel minder worden.... Als de zuigreflex minder wordt.

Vwb de fles... Die pakte mijn dochter moeilijk. Inmiddels gaat het hartstikke goed. Wij hebben zeven weken geoefend en uiteindelijk is het gelukt met de fles van Lansinoh.

Lees even mee verder. En ik zou ik zeggen dat als het je lukt er van te genieten, zeker doen. 'ze zijn zo kort klein'

Eindelijk een topic hier over ! Ik heb precies het zelfde. Mijn dochter van 13 maanden (!) Gebruikt mijn tepels ook nogsteeds als speen. Van alels geprobeerd, maar ze wilt echt enkel mijn speen haha en daar wordt ze rustig van en valt ze door in slaap (andere manieren krijg ik haar ook niet in slaap) Opzich vind ik het niet erg want het is nog zo intiem en heerlijk maar af en toe is het wel eens lastig. Ik heb geen tips want ik zoek er zelf ook naar. Maar ik geniet er nog maar even van zolang ze nog zo "klein" zijn. Iedereen heeft er uiteraard een mening/advies over maar uiteindelijk doe ik lekker wat ik fijn vind hehe. (Toch wel fijn dat ik niet de enige ben die dit zo ervaart)

Herkenbaar! Hier ging het niet vanzelf over, sterker nog, werd alleen maar erger doordat ook in slaap vallen aan de borst was, dus was hier nodig om het op een gegeven moment toch te doorbreken, bij beide kinderen zo rond de 1,5 jaar gedaan. Maar denk dat het vooral belangrijk is dat je zelf beslist wanneer het tijd is om te stoppen of wanneer het genoeg is), tot die gewoon lekker doorgaan!

Terug
Bovenaan