borst en flesvoeding

Naast borstvoeding krijgt mijn dochter van 7 weken sinds 3 weken extra flesvoeding. 'S-ochtend heb ik voldoende voeding maar naarmate de dag vordert heb ik haar steeds minder te bieden. Ze krijgt nu 3 x keer per dag een fles met 100 ml Nutrilon Hypo Alergeen naast de BV. Omdat ik dat vrij veel extra vind ben ik de voeding sinds enkele dagen met extra water aan gaan maken (40 ml ipv 30 ml per schepje). Ook deze extra verdunde melk drinkt ze prima. Toch blijft het moeilijk in te schatten of ze voldoende of juist teveel voeding krijgt. Heeft iemand hier ervaring mee?
 
hoi sandra,

waarom geef jij flesvoeding?
als je jou dochtertje vaker laat drinken, gaat je lichaam ook meer borstvoeding produceren.
ik had het probleem ook vaker dat ik te weinig melk had (mijn zoon is nu bijna 6 maanden) na naar een paar dagen vaker aanlegen kwam het weer helemaal goed. je vind ook informatie over borstvoeding op internet. www.borstvoeding.nl .
ik hoop je kan er iets mee. en sorry mijn nederlands is niet echt goed.

groetjes,
andrea
 
Dag Sandra,

Nadat ik flink ziek geweest ben had ik ook te weinig voeding en heb ik ook Nutrilon HA bijgevoed. De tip van het consultatiebureau is echter wel om je kindje eerst bij jou aan te leggen (zodat je meer melk aan gaat maken!) en daarna indien nodig nog bij te voeden. Je kind mag dan (nadat zij eerst op verzoek bij jou heeft gedronken) maximale flesvoeding volgens het "gewone" schema (aantal kg * 150 / aantal voedingen per dag per voeding), maar zal dat vermoedelijk niet hoeven.

Ik heb gemerkt dat je na een dag of 2 weer zelf genoeg melk maakt. Het is trouwens normaal dat je 's ochtend meer melk maakt dan aan het einde van de dag (omdat je moe bent); een extra middagdutje kan dus ook helpen!

Veel succes!

Groetjes, maud
 
Terug
Bovenaan