borst/fles

even een vraagje,
ik ben de bv aan het afbouwen en het gaat erg goed moet ik zeggen.
nu twijfel ik of ik de eerste en laatste voeding bv moet blijven geven.
zoals ik hier vaak lees slapen kinderen die als laatste fv kijgen langer door dan yoëll.
yoëll krijgt rond 22 uur zijn laatste voeding en komt dan om 3 uur weer en dan 6 uur á 6.30 uur. hij is nu 5 weken.
hoe zit dit bij jullie? of is dit gewoon toeval?
hoop dat jullie me kunnen helpen

groetjes pauline

Hoi,

Waarom ben je aan het afbouwen, als ik vragen mag? Het is hopelijk toch niet omdat je je gek laat maken door de verhalen van doorslapers? Het is namelijk helemaal niet bewezen dat bv kindjes minder snel doorslapen dan fv kindjes. Ieder kindje is nu eenmaal anders en het geven van fv is absoluut geen garantie voor een doorslaper. Jouw kindje is (pas) 5 weken jong. Het is heel normaal dat een baby van die leeftijd nog niet doorslaapt. Misschien heeft jouw kindje wel heel veel behoefte aan geborgenheid en zuigbehoefte? Het lijkt normaal dat kindjes snel doorslapen door alle verhalen hier op het forum, maar probeer jouw kindje als een individu te zien en niet als één van de velen. Geef jouw kindje gewoon wat ie nodig heeft. Heeft hij/zij het nog nodig om 's nachts gevoed te worden, doe dat dan ook. Geloof me, het is van voorbijgaande aard. Onze zoon, Siebe, is nu ruim 12 weken en sinds een week slaapt hij door. Ik ben natuurlijk blij dat ie nu doorslaapt, maar had het ook echt niet erg gevonden als ie nog langer was gekomen voor een nachtvoeding. Op een gegeven moment raak je er toch als het ware aan gewend. En borstvoeding blijft de beste voeding voor je baby (niet dat fv slecht is hoor). Alles is natuurlijk meegenomen, maar geadviseerd wordt het toch echt minimaal een half jaar vol te houden.

Nogmaals, ik weet niet wat de reden is dat je wilt stoppen, maar bedenk je dat je straks de conclusie zult trekken: "Ach, wat stelde die 3 maanden nu eigenlijk voor op een heel mensenleven. Dus zet hem op en ga gewoon lekker door met bv, al is het alleen maar de late en de vroege voeding. Ook de intimiteit is toch heerlijk, althans dat vind ik zo geweldig.

Groetjes Fonske (je begrijpt het al, een echte bv mama)

Ik ben het helemaal met de laatste schrijfster eens, mijn kinderen hebben altijd maanden borstvoeding gehad (met mijn derde ben ik hier ook weer mee bezig) en sliepen allebei na 11 weken al door, geen slecht resultaat dacht ik zo!

Saski

bedankt voor jullie reactie's.
ik wilde de bv afbouwen, omdat het met erg veel energie kost en ik dat momenteel niet op kon brengen.
dus ik had er vrede mee om de bv voor een deel af te bouwen, hij heeft tenslotte toch vier weken volledig bv mee gekregen. en ik zeg altijd maar beter iets dan niets.
ik denk inderdaad wel dat ik de ochtend en avond voeding gewoon bv blijf geven, want het is inderdaad ook wel lekker.
en de nachten nemen we erbij, al is het soms wel erg zwaar.

groetjes pauline

Hoi,

Ook ik ben de Bv aan het afbouwen sinds een week. Hij is nu 11,5 weken. Ik moet eerlijk zeggen dat ik hier al veel eerder mee wou beginnen, maar dat er de hele tijd een soort schuld gevoel aan me knaagde.
Waarom....??? Omdat je van alle kanten belaagd wordt met dat BV oooh ooh zo veel beter is. Tuurlijk...daar geloof ik ook in. Maar als de moeder er aan onderdoor gaat omdat het (te) veel energie kost. Of omdat zij er onzeker van wordt....wat is dan nog de meerwaarde?
Anyway...die van mij komt ook nog steeds nachts en een tijdje leek het wel erger te worden. Steeds onrustig van krampen of dromen.....heel zielig, maar ondertussen werd ik er wel heel erg moe van.
Nu zit ik op 6 voedingen:

7.00 BV
11.00 KV
15.00 BV
19.00 KV (sinds 2 dagen)
23.00 KV (al sinds week 6 ofzo, zodat mijn vriend hem kan geven, kolven ging bijna niet)
3.00 BV

En ik moet zeggen dat hij de afgelopen twee nachten heeel goed geslapen heeft. Hij is de eerste nacht om 3.40 gekomen en vannacht wel weer om 2.00 uur maar heeft toen doorgeslapen tot 7.00 uur. Misschien is het toeval, maar ik heb tot nu toe geen spijt van mijn keuze.

Ik zie nu beter wat hij binnen krijgt en straks met werken (over 2 weken) is het ook handig als ik iets meer energie zou hebben!
En als het zo doorgaat gaat hij ook beter slapen.....en oh oh oh ....wat zou dat heerlijk zijn.

Succes en doe vooral waar jij je goed bij voelt....iedereen heeft een andere mening.

ps. ik geef Nutrilon Omneo 1 voeding tegen krampjes. Hij is geen grote eter dus ik denk dat ie uit mijn borsten ook geen grote hoeveelheden krijgt...vandaar dat ie dus wat vaker komt. Maar dat gaat nu steeds beter, hij drinkt steeds vaker zijn flesje leeg....en dat haalt bij mij een hoop onzekerheid weg.

hallo Pauline

Ook ik ben een paar weken terug gestopt met bv en ik heb geen moment spijt.

Alleen vwb doorslapen.... hier komt de kleine ook 's nachts met flesvoeding gewoon nog om de 3 uur...!

Ik snap je beweegredenen wel om over te stappen hoor en het is
tenslotte jouw lijf, dus je hoeft je hierover zeker niet te
verantwoorden!

Succes

Daan

Terug
Bovenaan