borst in combi met fles.!!

wie o wie heeft ervaring met het geven borst en flesvoeding.???
ik wil een combi gaan geven..
ook ivm werken straks,daar valt niet tegenop te kolven.!

kus Tanja
blije mama van NIka

Hoi Tanja!

Als het je niet lukt om voldoende bij elkaar te kolven kun je heel goed een combi maken met de fles.
Dit kun je op meerdere manieren doen. Je kan bijvoorbeeld gewoon zoveel mogelijk proberen te kolven en de rest aanvullen met flesvoeding (je kunt dan gewoon BV en KV samen in het flesje doen).
Ook kun je bijvoorbeeld 3 keer kolven, die hoeveelheid haar in 2 voedingen aanbieden en de 3e voeding geheel KV geven.
Soms is het heel goed mogelijk om de KV alleen aan te bieden op de dagen dat je wekt.. de overige dagen geef je gewoon BV. Het kan dan alleen wel zo zijn dat ze iets vaker wil drinken doordat je productie op je werkdagen iets is afgenomen.

Voor info kun je ook heel goed je vraag stellen op www.borstvoedingsforum.nl
Daar zitten heel veel deskundigen en heb ja vaak al binnen een uur een hele hoop reacties waar je wat mee kan!

Groetjes, May

hai,

ik combineer ook borstvoeding met flesvoeding. Dit is echt ideaal. IK heb het gedaan omdat ik niet die stress wil van: ik moet kolven!

Op mijn werk kolf ik 11 uur 14.30. IK werk drie dagen per week. Wat ik de ene dag kolf geef ik de keer dat ze bij de oppas is. Gezien ze drie voedingen nodig heeft bij de oppas. Is de derde voeding flesvoeding. Het enige nadeel is dat ik halve pakken flesvoeding moet weggooien omdat ze maar 4 weken houdbaar zijn. Ze heben helaas geen kleinere verpakkingen... (ik gebruik nl hypoallergeen van nutricia)

Ook ik combineer borstvoeding met kunstvoeding. Ideaal...
Ik was zowiezo al van plan om te gaan combineren maar toen mijn dochter geboren werd adviseerde de kraamhulp mij dat ik wel 6 week volledig borstvoeding moest gaan geven en dan eventueel een keer een bv kon vervangen door flesvoeding. Omdat ik kolven absoluut niet zag zitten (en zeker op mijn werk niet) ben ik begonnen met kunstvoeding. Na 3 weken heb ik toch maar geprobeerd mijn dochter een flesje te geven en gelukkig pakte ze dit goed. Ze heeft totaal geen last gehad van speen-tepel verwarring. Van 3 tot 10 weken heb ik mijn dochter 1x per dag een flesvoeding gegeven en de rest gewoon nog borstvoeding. Toen ze 10 weken was heb ik 2 flesjes gegeven. Mijn schema zag er toen zo uit. 7 uur BV 11 uur BV 15 uur FV 19 uur BV 23 FV
Uiteindelijk gaat het allemaal zo goed dat ik nu alleen s'ochtends nog borstvoeding geef. Ik heb echter wel het geluk dat ik genoeg melk produceer. Ik heb namelijk van verschillende mensen gehoord dat als ik zo zou afbouwen het me waarschijnlijk niet zou lukken om alleen s'ochtends nog borstvoeding te geven. Maar aangezien ik mijzelf en mijn dochter het beste ken heb ik het er maar op gegokt... en het gaat hartstikke goed zo!
Succes straks!!

hoi hoi..

mijn meisje is nu 3 weken en 3 dagen..
en sinds vorige week doen we dit...

7.00 borst
10-00 borst
13-00 fles,agefkolft
16-00 fles,afgekolft
19-00 fles,afgekolft
23-00 borst
03-00 borst

want wil toch al wat regelmaat krijgen als ik straks ben werken..
ik kolf wel,heb er genoeg zitten..!
af en toe geef ik haar nutrilon,als ik geen zin heb om te kolven.
ook dat drinkt ze goed weg.

ze heeft geen last van speen-tepel verwarring maar ik voed dan ook wel aan de borst met een tepelhoedje..en dat gaat super.!!

kussssssssssssssssss

hoi,

ik heb ook tussen 3,5 en 5,5 maand de combi gegeven, als ik er was gaf ik borstvoeding en als ik er niet was kreeg ze flesvoeding. Ik wilde niet op mijn werk kolven en vond dit de ideale oplossing. Al voor ik weer ging werken hadden we de laatste voeding vervangen door de fles, en ik heb nooit aan mijn dochter gemerkt dat ze voorkeur had ovor het een of het ander, ze heeft altijd goed gedronken. Sinds dit weekend ben ik ook gestopt met de ene borstvoeding die ik nog deed, omdat de productie gewoon te weinig was. Geen problemen mee gehad (behalve dan dat ik het jammer vond, maar die kleine heeft nergens last van).

groetjes, Ellen

zonde dat je een pak flesvoeding weggooit, volgens mij is het een verkooptruckje van de fabriek.
Je kan het best wat langer goed houden (geen heel jaar natuurlijk) let gewoon op hygiene en sluit het telkens weer goed af en dan kan het best een paar weken langer mee.

Mijn dochter is nu 7 weken oud en ik geef ook borstvoeding met af en toe een fles kunstvoeding. Ik zit nu op 2 flessen Kunstvoeding per dag (friso), smiddags en de laatste voeding voor het slapen gaan. Ik geef de fles omdat ik gemerkt heb dat savonds mijn melkproduktie erg af is genomen en de kleine constant moest huilen omdat ze nog honger had. Ze weegt nu bijna 4 kilo en ik begreep dat je   150 ml per kg lichaamsgewicht aan moet houden van wat ze mag drinken. Maar ik weet natuurlijk niet wat ze ujit de borst drinkt zo over de dag genomen..

Mijn vraag: Hoeveel voeding geven jullie naast de borst uit de fles nog?
Ze krijgt nu 100 cc per fles maar daarna wil ze nog uit de borst drinken terwijl ze dus volgens de berekening genoeg zou moeten hebben hieraan.

Terug
Bovenaan